Facebook chce vlastní Clubhouse. Vytváří jeho kopii

12. 2. 2021 | Petr Michl
Mark Zuckerberg obešel na Clubhouse několik „růmek“. Vyslechl si, co v nich říkají, a uvědomil si, že by to chtěl taky. Jeho vývojáři prý už pracují na kopii drop-in audio aplikace, která se má jmenovat Fireside.

Sociální síť Clubhouse založená na zvuku je v posledních týdnech velmi oblíbená. A narůstající popularity si nemohly nevšimnout těžké váhy tohoto segmentu, které mají ve zvyku to úspěšné od menších kopírovat. Facebook prý dokonce připravuje vlastní verzi aplikace s podobnými funkcemi.

S touto informací přišly The New York Times s tím, že vývojáři dostali za úkol vyvinout klon Clubhouse, který má zatím nést jméno Fireside. Jak to na novém vzoru chodí, si nedávno šel „obslechnout“ i Mark Zuckerberg, který se objevil v několika chatovacích místnostech a mluvil v nich mimo jiné o augmentované realitě. Nedávno byl na Clubhouse i nejbohatší muž světa, Elon Musk. Aplikace pouze na pozvání a pouze pro uživatele produktů Apple s iOS zkrátka táhne.

Facebook na dotaz CNET o budování nové funkce nepotvrdil ani nevyvrátil. Mluvčí konkrétně uvedla:

„Spojujeme lidi skrze a audio a video technologie už mnoho let a neustále zkoumáme způsoby, jak tyto zážitky pro lidi zlepšit.“

Jinými slovy řekla: „Můžete od náš čekat cokoliv.“ Když přitom něco přijde lidem atraktivní, „copycats“ z Menlo Parku jsou připraveni vytvořit něco velmi podobného. Pokud se tedy ústředí nepodaří konkurenta koupit. Královsky se jim to vyplatilo při okopírování Stories ze Snapchatu, které jsou teď na Instagramu pro desítky procent uživatelů důležitější než původní feed s příspěvky. Poslední kopie TikToku, Reels, integrovaná také do Instagramu se zatím hledá.


Ukázka Spaces. Zdroj: Twitter

Nejsou v tom samozřejmě sami. Twitter už v prosinci loňského roku oznámil záměr vytvořit živé chatovací místnosti založené na zvuku. Místnosti pro povídání nesou název Spaces a od půlky ledna se již testují u omezené skupiny uživatelů.

Pro Facebook i Twitter by znamenalo vytvoření vlastních funkčních kopií brzké naskočení na trend, který — zdá se — lidi zatím přitahuje a baví. To vše s jejich početnými uživatelskými základnami a zavedeným monetizačním modelem a zástupem inzerentů ochotných vyzkoušet nové příležitosti. Negativní stránkou věci může být ovšem snaha uhlídat závadné projevy uživatelů. S fake news a nenávistným obsahem svádí zmíněné platformy přes občasné úspěchy spíše sisyfovský boj, a to při něm využívají hlídací algoritmy fulltextové vyhledávání — u zvuku přitom je jakákoliv automatická kontrola výrazně obtížnější. S potenciálními novými inzertními příležitostmi a zájmem uživatelů by tak Twitter i Facebook dostaly i pořádný bezpečnostní bolehlav navíc.

Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:
Podobné články: