Facebook je nejčastější volba při registraci na stránkách
Na stránkách obchodů a různých služeb je po uživatelích vyžadována registrace. Registrovat se je občas potřeba i kvůli vstupu do diskuze. Dříve to fungovalo hlavně tak, že jste si vytvořili uživatelské jméno, zadali heslo a někdy přidali do formuláře emailovou adresu. Tedy alespoň pro jednu stránku. Stejný proces se opakoval u dalších stránek. Díky registracím přes už vytvořené účty (na Googlu, Facebooku, Twitteru, …) se lidem situace o něco zjednodušila.
Společnost Janrain se zabývá právě registrací uživatelů a propojením se sociálními sítěmi. Průzkumy dělá pravidelně a může tak srovnávat, jak se trendy vyvíjí. Před rokem z jejich průzkumu vyšlo, že při vyplňování profilu na stránkách lidé uvádějí nepravdivé informace, přiznalo se k tomu 88 % dotázaných. Polovina lidí dokonce stránky opouští, když jsou vyzváni k registraci. Řešením je proto registrace za použití účtu na sociální síti. Použít sociální log-in je lepší pro zákazníky i pro firmy. Zákazník se nemusí zdržovat s vyplňováním informací, které už jinde vyplnil a firmy zase mají větší jistotu, že získané informace jsou správné.
Když si internetoví uživatelé mohou vybrat, přes jakou sociální službu se zaregistrují, vítězí s náskokem Facebook s 53 %, přes účet na Googlu se přihlašuje 21 %. Facebooku k tomuto umístění pomohla i rychle se rozvíjející hudební služba Spotify, kam se lidé registrovali nejčastěji právě přes největší sociální síť. Registrace přes účet na Facebooku je nejčastější volbou nejen na hudebních stránkách, ale i na těch prodejních a zábavních. Google je s odstupem na druhé pozici.
Zdroje: www.emarketer.com, www.janrain.com