Facebook má nové logo. Svou korporátní identitu jasně odlišuje od modrobílého sociálního média
Facebook tento týden představil své korporátní logo, které má reprezentovat všechny projekty, za kterými stojí právě Facebook. Již v červnu tohoto roku došlo k drobnému rebrandingu a v jednotlivých platformách přibyla informace o tom, že jsou „from Facebook”. Uživatelé tak viděli například „Instagram from Facebook” a „WhatsApp from Facebook”. Nové korporátní logo ale zachází ještě dál.
Vedoucí marketingu pro Facebook, Antonio Lucio, k novému logu uvedl, že je důležité, aby lidé věděli, kdo stojí za produkty, které používají. Tento logotyp je ale zároveň od všech těchto platforem jasně odlišitelný.
Vzájemné srovnání nabízíme níže.
Nové logo bylo navrhnuto tak, aby mohlo působit i jako watermark jasně vystupující ze svého pozadí. To, že se to podařilo, dokazuje i fotografie v úvodu tohoto článku. Zároveň bude v umístěních s omezeným prostorem využíván monogram FB.
Facebook coby sociální síť používají miliardy lidí po celém světě, ale ne všichni vědí, že je to současně i firma, která stojí za platformami či značkami Instagram, WhatsApp, Oculus, Workplace a další. Nové logo, které má podtrhnout právě korporátní identitu technologického giganta, se zobrazí právě na zmíněných platformách.
Takto bude například zobrazené na Instagramu:
A takto na WhatsAppu:
Další grafický kontext najdete na blogu Facebooku. Nové logo by se na jednotlivých platformách mělo začít objevovat v následujících týdnech. Logo bude také využito pro propagační materiály a na nové firemní webové stránce.
Jaký je pravý důvod změny? To, že si úspěch Instagramu a WhatsAppu lidé s Facebookem nespojují, prý trápí i jeho CEO, Marka Zuckerberga. Taková přejmenování může být ale i dvojsečnou zbraní. Právě i díky zmíněnému faktu mnoho lidí přesouvá svou aktivitu na Instagram a myslí si, že pohrdání soukromím uživatele, o kterém nejen v souvislosti s Cambridge Analytica informovala v posledních letech tolikrát média, se jich už netýká. Teď už bude jejich pro Facebook výhodnou nevědomost obtížnější udržet. Zároveň je ale pravděpodobné, že v Menlo Parku spíše počítají s tím, že reputace jejich hlavní značky se naředí tím, že dostane od spokojených uživatelé Instagramu a WhatsAppu nějaké kladné body.
Paradox této volby znázornil Joy of Tech skvěle následujícím komiksem.
Zdroje: Business Insider, Adweek, Facebook