Facebook Marketplace slaví 2 roky existence a představuje novinky
Marketplace vznikl v roce 2016 coby prostor, kde mohou uživatelé Facebooku prodávat a nakupovat věci v jejich lokální komunitě. Za 2 roky své existence se velmi rozšířil a podle Facebooku jej v současnosti využívá každý třetí Američan, aby nakoupil drobnosti od bot, přes kočárky až po auta a domy. Aktuálně Marketplace slaví 2 roky a Facebook při této příležitosti představil novinky, které mají uživatelům usnadnit obchodování.
Rychlejší nákup i prodej díky umělé inteligenci
Umělá inteligence má pomáhat prodejcům snáze se propojit s potenciálními zákazníky a nová funkce má usnadnit cenový rámec a automatickou kategorizaci. Řekněme, že byste chtěli prodat své kancelářské židle, v té chvíli vám umělá inteligence umožní je prodat ještě rychleji. Doporučí vám například, abyste jejich cenu stanovili mezi 50 a 75 dolary na základě toho, jaké podobné židle se nedávno na Marketplace prodávaly. Dále také automaticky kategorizuje židle jako „nábytek" na základě fotografie a popisu, takže je nemusíte zařazovat sami.
AI in Marketplace Posted by Facebook on Tuesday, October 2, 2018
Facebook také testuje nové funkce fotoaparátu, které by používaly UI pro doporučení zajímavých produktů. Například, pokud se vám líbí přítelova sluchátka, pak je jednoduše vyfotíte a Marketplace umě vám doporučí jim podobné produkty ve vašem okolí.
Více nákupních možností
Marketplace se neustále rozrůstá, a tak se rozšiřují i kategorie, ve kterých můžete nakupovat. Mezi nimi například automobily, pronájmy domů, domácí služby i produkty od online obchodníků.
Bezpečná a důvěryhodná komunita
Facebook si uvědomuje, že pro online nakupování je důležitá důvěra k lidem, od kterých nakupujete. Proto vyvinul funkce, které mají budovat bezpečné prostředí. Mezi nimi například:
-
rozpoznání a odebrání nevhodného obsahu
-
ohodnocení prodejce i nakupujícího
-
vylepšené možnosti pro nahlášení nevhodného obsahu
Facebook dále uvedl, že i nadále prozkoumává způsoby, které by lidem pomohly při informovanějších rozhodnutích o tom, od koho nakoupit nebo komu prodávat. A připravuje další funkce, které mají obchodování v rámci Marketplace vylepšit a pomoci sledovat například oblíbené značky nebo lukrativní nabídky.
Zdroj: Facebook