Facebook nově nabízí testování nejen videí, ale i organických příspěvků

30. 9. 2021 | Lucie Životská
Loni Facebook spustil funkci testování organických video příspěvků v Creator Studiu a nyní na to navazuje a přidává funkce nové. Dodává analytiku také pro další formáty, jako jsou textové příspěvky, odkazy a obrázky.

Uživatelé Facebooku si evidentně testování svého obsahu oblíbili. Protože jen tak lze vysvětlit, proč Facebook přidal i další formáty. Creator Studio nyní umožňuje testování i dalších formátů (textové příspěvky, odkazy, obrázky). Toto vše umožňuje marketérům více zkoumat a testovat své publikum

Nalaďte se na své publikum, testujte a analyzujte i své organické příspěvky 

Při každém testování organických příspěvků si můžete vybrat klíčovou metriku, kterou chcete měřit. Jednat se může například o měření počtu komentářů, sdílení, reakcí, dosah nebo prokliky. Na základě tohoto nastavení sestavíte své testovací příspěvky, které budou automaticky optimalizovány pro cílovou skupinu. Vybraná varianta se zobrazí specifickému vzorku publika a následně se změří jeho reakce

U organických příspěvků budete moci porovnávat všechny používané prvky – nadpisy, miniatury, příspěvky s odkazem v podobě fotek/obrázku, nebo jen čistě textové příspěvky. Videa lze testovat na základě podobnosti. 

Testovat můžete až 24 hodin v kuse. V této době nasbíráte dostatečné množství informací, na základě kterých můžete vybrat ten nejlepší příspěvek. Získáte cennou zpětnou vazbu od svého kýženého publika a také přehled o tom, jak své příspěvky tvořit a plánovat. 

Creator Studio má podobnou charakteristiku jako funkce „Ad Experiments” ve Facebook Ads Manageru, kde lze též porovnávat příspěvky. Ovšem testování organických příspěvků v Creator Studiu se liší v tom, že zde neplatíte za nejlepší možný výkon reklam. Zkrátka nezaměřujete se zde na reklamní příspěvky, které řeší Ads Manager. Ovšem cíl je stejný, tedy optimalizovat příspěvky tak, aby byly pro publikum co nejzajímavější a nejlákavější. 

Facebook už nechce příspěvky opakovat  

Facebook své algoritmy více poladil, a tedy vám zaručí i to, že se testované příspěvky nezobrazují stejnému publiku vícekrát. To platí i pro finálně vybraný post, pokud konkrétní osoba (profil) uvidí testovací příspěvek, pak se mu už nezobrazí ten finální; tedy pokud se bavíme o jeho/jejím feedu. Naopak na vaší stránce samozřejmě zůstane zveřejněný pouze finálně vybraný příspěvek. 

Může vás napadnout, že to je škoda. Protože by nemuselo být špatné vidět i vývoj příspěvků (z perspektivy nezainteresovaného publika). Neochudíte tak své publikum/sledující o ty nejlepší příspěvky? Ovšem na straně druhé víceré zobrazování podobných (rozumějte testovaných) příspěvků stejným lidem (profilům) by mohlo zbytečně zkreslovat získaná data. Vlastně by se tak stávala do jisté míry neplatnými. 

Facebook Creator Studio  

Podle SocialMedia Today  funkce testování organických příspěvků Facebook nezavádí plošně pro všechny, ale testuje ji na omezeném množství uživatelů. Máte tento přístup? To zjistíte jednoduše: v aplikace Facebook Creator Studio se vám zobrazí „Create Posts” → „Create Post Tests”. Musíte mít ale ovšem stránku, kterou spravujete, u osobních profilů toto neplatí. 

Zdroje: Social Media Today, Facebook 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: