Facebook odstraňuje své restrikce překrytí reklamy textem
- Jak tvořit atraktivní obsah?
- Jak zaujmout v sociálních médiích?
- Jak zesilovat vliv u zákazníků?
- Jak využívat ambasadory značky?
Kdo někdy vytvářel reklamu pro Facebook to pravidlo zná, stejně jako nástroj „Text Overlay Tool: „Text na fotografiích použitých pro facebookovou reklamu by neměl přesahovat 20 % plochy obrázku.“ Zdá se ale, že toto nařízení padá.
Informoval o tom známý spotter změn v sociálních médiích, Matt Navarra, jenž sdílel text, který zasílá Facebook inzerentům. Je na něm uvedeno: „už nebudeme penalizovat reklamy s vyšším množství textu na obrázku při (cenové) aukci ani doručení (reklamy k očím uživatele, pozn. red.).“
BIG news for Facebook advertisers:
Facebook is killing its '<20% text in image' rule for ads
Source: Facebook pic.twitter.com/nP18BSLP7L
Dosavadní pravidla z nápovědy Facebooku můžete vidět níže.
Kdysi Facebook reklamy porušující zmiňované pravidlo ani nepustil ven, od roku 2018 rok to bere jen za známku horší kvality reklamy, která může uškodit jejímu výkonu. Facebook musí ještě změnu pravidel potvrdit, ale zprávě Matta Navarry věříme. Prakticky se totiž nemýlí.
Je to důvod oslavovat? Ne tak velký jako v roce 2018, ale méně restrikcí obecně kreativcům svědčí. Facebook nicméně dlouhodobě obhajoval své pravidlo tím, že jeho uživatelé nemají fotografie přecpané textem rádi. Nebo možná jen nechtěl mít vytapetovanou své sociální sítě s nápisy „Sleva“ či jejich číselným vyjádřením přes celý vizuál reklam. Upřímně jako něco nového v tomto prostředí by to mohlo nyní krátkodobě slušně fungovat, ale daná pravidla měla svůj racionální základ. Buďme vděční, že ohledně dominance textu na vizuálu reklamy budeme mít nyní větší možnost volby, ale nezneužívejme toho.