Nejlepší reklamou dekády je dle hlasování veřejnosti spot s pilotem Trojanem pro T-Mobile

23. 9. 2020 | redakce
Prvním vyhlášeným vítězem v ADC Czech Creative Awards 2020 je speciální cena čtenářů Aktuálně.cz. Opanoval ji spot „Ranvej duel“, v němž Ivan Trojan ukazuje, že se jako pilot dopravního letadla nebude držet při zemi.


Zdroj: T-Mobile

Cenu čtenářů Aktuálně.cz pro nejlepší reklamu poslední dekády získala na základě veřejného hlasování reklama Ranvej duel agentury Saatchi & Saatchi pro klienta T-Mobile. Spot z roku 2017 z produkce Boogie Films patří do nezapomenutelné série v hlavní roli s Ivanem Trojanem. 

Kampaň zvítězila v konkurenci prací, které během posledních deseti ročníků získaly nejvyšší ocenění v kategorii TV/Cinema soutěže Czech Creative Awards (dříve Louskáček), kterou pravidelně vyhlašuje Art Directors Club Czech Republic.

Podívat se na ní můžete níže.

"Máme z ocenění obrovskou radost! Je to divácká a čtenářská cena, takže odráží přesně naši filosofii: my totiž tvoříme reklamy pro lidi, pro zákazníky a ne pro odborné poroty reklamních festivalů. Beru to tak, že diváci hlasovali nejen za "Runway duel", ale za naši dlouholetou sérii s Ivanem Trojanem, ať už byl pilot, učitel nebo kosmonaut. Naším dlouhodobým cílem je dělat vtipné reklamy, které si lidé pamatují i několik let a můžete se na ně podívat i s odstupem času. Jsme prostě v reklamním světě "jinej gang", kdybych mohl citovat další z našich kampaní." komentuje získané ocenění Ondřej Hübl, dlouholetý kreativní ředitel Saatchi & Saatchi. 

Ranvej duel zvítězil v poli nominovaných prací výrazným rozdílem a ukázal, že publikum na populární sérii rozhodně nezapomnělo. S odstupem na celkovém druhém místě skončila divoká karta za letošní rok - na cenu ADC Czech Creative Awards 2020 teprve nominovaná práce Breaking the Silence od agentury VMLY&R pro organizaci Post Bellum.

Na velmi těsném třetím místě se pak umístila zahraničními cenami ověnčená práce Nikdy nevystřelená kulka, kterou v roce 2013 pro Český helsinský výbor připravila agentura Havas.

„Celkem v anketě hlasovalo téměř 4500 čtenářů, takže cena má rozhodně svoji váhu. Z výsledku je vidět, že typickou českou reklamu založenou na humoru spotřebitel vnímá, má rád a pamatuje si ji i po letech,” dodává k tomu David Suda, předseda ADC Czech Republic.

Cenu čtenářů Aktuálně.cz si autoři slavnostně převezmou v rámci slavnostního udílení ADC Czech Creative Awards 2020 - ceremoniál vzhledem k opatřením proti šíření koronaviru proběhne netradičně online, přesný termín bude zveřejněn v nejbližší době.

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: