Facebook přichází s přehrávačem podcastů i klonem Clubhouse. Víme, jak budou vypadat!
Popularita audio obsahu roste a velcí hráči na trhu se toho snaží co nejvíce využít. Po raketovém startu sítě Clubhouse nebo audionovince Twitter Spaces se do týmu mluveného slova přidává také Facebook a připravuje velké novinky – kromě svých vlastních audio místností se snaží zaujmout pozici i ve sféře podcastů.
Facebook Audio Rooms
První novinkou, která co nevidět spatří světlo světa, jsou Facebook Audio Rooms. Už nyní na americkém trhu probíhají testy těchto (drop-in) audio místností a unikají první náhledy jejich podoby. Do speciálních Audio Rooms budou moci jejich tvůrci lákat uživatele pomocí klasické události. Ta je následně přesměruje do prostředí, které je téměř na chlup stejné jako Clubhouse. Uvidíte tedy název audio místnosti, ikonky mluvčích na pódiu a následně sekci jejich přátel a ostatních posluchačů v místnosti. V průběhu poslechu mohou uživatelé reagovat na obsah pomocí emojis, podobně jako je tomu u klasických živých streamů.
Facebook se tedy nesnaží o originalitu, ale pouze následuje trend a snaží se vytěžit fakt, že na své platformě má velkou základnu uživatelů, které by novinka mohla zajímat více na domácí síti, než u nového konkurenta, jako je Clubhouse. Novinku se Facebook chystá masivně propagovat a podobně jako tomu bylo u „ukradených“ stories, také Audio Rooms dostanou svůj prostor hned v záhlaví feedu uživatele.
Kdy budou Facebook Audio Rooms spuštěny zatím není jasné, ale podle vyjádření vedení Facebooku to bude „velmi brzy“. A to podle všeho není jediná audio novinka, kterou Facebook pro své uživatele chystá.
Facebookové podcasty
Další z velkých plánů Facebooku se týká podcastů a jejich integrace s Facebookovou Stránkou. Podle dostupných informací Facebook začal kontaktovat některé vybrané podcastové tvůrce, aby jim nabídl možnost vložit na svoji facebookou Stránku speciální podcastový přehrávač, ve kterém se uživatel jednoduše dostane ke všem epizodám daného tvůrce a bude možné si je přehrávat přímo na Facebooku v rámci vlastního přehrávače.
Podle zaslané zprávy by novinka, alespoň na americkém trhu, měla startovat už tento týden, tedy od 21. července. Součástí podcastové strategie by mělo být také doporučování obsahu uživatelům, což vyplývá i z oficiálního vyjádření Facebooku:
„Během několika příštích měsíců budete moci poslouchat podcasty přímo v aplikaci Facebook – ať už při používání aplikace, nebo v pozadí. A protože je stále těžké najít podcasty, které se vám líbí, pomůžeme vám snadno vyhledávat nové podcasty a epizody podle vašich zájmů, komentovat je a doporučit je svým přátelům.“
Kromě samotného poslechu podcastů má Facebook uživatelům nabídnout také možnost vytvořit krátkou upoutávku s audioklipem, která by daný díl podcastu mohla pomoci zapromovat. To by mohl být další způsob, jak pomoci zvýšit povědomí o podcastech i mezi ty, kteří zatím nejsou jejich aktivními posluchači. Facebook dále uvažuje, podobně jako většina jiných platforem, o možnostech monetizace obsahu, aby podpořil jeho autory.
Z obou novinek je tedy více než jasné, že audio je pro Facebook další metou, kterou se chystá využít, aby zesílil svoji pozici na trhu. Čas ukáže, jestli se mu promyšlená „krádež“ vyplatí, podobně jako tomu bylo třeba u Stories, které dodnes najdete v záhlaví vašeho feedu na Facebooku i Instagramu.
Kam dál?
Ani Twitter nezůstává s audio obsahem pozadu. Jeho budou fungovat jeho povídací místnosti Twitter Spaces?