Facebook přidává jednorázové notifikace do Messengeru
Facebook spustil API pro jednorázové notifikace (oficiální název One-time Notification), které budou k dispozici firmám v rámci Messengeru. Tato funkce umožní podnikům kontaktovat své potenciální zákazníky a zaslat jim zajímavé novinky.
Facebook k této novince uvedl:
„V prosinci jsme oznámili novou API, která bude užitečná například při oznamování akčních cen, naskladnění produktů, a dalších důležitých informací, které zákazníky zajímají. API funguje jednoduše. Firma pošle zákazníkům dotaz, zda si přejí být informováni o daném tématu. Pokud bude odpověď kladná, firma obdrží token a na jeho základě bude moci v budoucnu rozesílat zmíněné notifikace.”
Příkladem je třeba situace, kdy si někdo chce koupit v e-shopu tričko, ale to momentálně není k dispozici. Firma se daného zákazníka zeptá, jestli chce být informován, až bude opět skladem. Pokud odpoví, že ano, tak firma získá token. A ten právě využije při komunikaci ve chvíli, jakmile tričko naskladní.
Tento token může být použit ovšem jen jednou a má platnost jednoho roku od data svého vytvoření.
Nová API tak umožní firmám zůstat v kontaktu se zákazníky skrze přímé zprávy. Facebook se chce ovšem ujistit, že firmy nebudou uživatele spamovat. A s tím souvisí i řada nových pravidel, které v rámci této komunikace zavádí.
Používání Messengeru se od března dočká změn
Do současné doby mají firmy možnost kontaktovat uživatele během následujících 24 hodin poté, co jim zprávu zaslal on sám. A navíc mají možnost odeslat ještě jednu zprávu po tomto 24hodinovém okně. Tato možnost by ovšem měla být ke dni 4. března odebrána, a to s ohledem na skutečnost, že lidé od značek očekávají rychlejší reakce.
Se začátkem března dojde k dalším změnám v rámci Messengeru. Doposud mohly firmy pracovat se 17 štítky, ty se ovšem ztenčí jen na 4. Jedná se konkrétně o tyto: