Facebook přidává nové šablony a nástroje pro Canvas Ads
V únoru letošního roku zpřístupnil Facebook atraktivní formát reklamy Canvas všem inzerentům. Nyní tento formát aktualizoval a přidal do něj nové funkce, které jej činí ještě zajímavějším jak pro inzerenty, tak pro jejich publikum.
Canvas je ryze mobilní formát, který umožňuje uživatelům prohlížet produkty v plné velikosti s možností přiblížení ještě předtím, než vůbec opustí platformu a přejdou na stránky konkrétního prodejce. Díky tomu se reklama rychle načítá a usnadňuje tak zobrazení obsahu především těm uživatelům, kteří na Facebook ze svých mobilních zařízení.
Na základě nejnovějších údajů z Facebooku se Canvas reklamy staly velmi populární – v celkovém součtu už uživatelé sledováním jejich obsahu strávili více než 150 let. A díky novým vylepšením lze očekávat, že se jejich užívání ještě více rozšíří.
„Když jsme Canvas spouštěli, jediným nastavitelným cílem tam byly prokliky na webové stránky a konverze na stránce. Nyní mají inzerenti na výběr ze širokého spektra brandově orientovaných cílů, včetně zvyšování povědomí o značce a množství zhlédnutí videa. Díky tomu budou moci marketéři používat Canvas pro plnění různých cílů svých kampaní,“ uvedl Facebook v oficiálním prohlášení na svém blogu.
Rozšíření možnosti volby cíle kampaně však není jedinou novinkou, kterou Facebook pro inzerenty přichystal. V prohlášení uvedl, že také brzy zpřístupní šablony reklam, které zjednoduší jejich vytváření.
Facebook také plánuje vylepšit technologii Canvas přidáním prvků 360° videa a odkazů na jiné reklamy téhož formátu.
360° fotky budou moci uživatelé prohlížet jednoduše nakloněním telefonu na jednu nebo druhou stranu.
Možnost překlikávat mezi různými Canvas reklamami ukazuje následující příklad reklamy na sluchátka Beats, ve které uživatelé mohou volit mezi různými sluchátky v barvách státních vlajek.
Po klinutí na tlačítko „explore“ (na obrázku uprostřed) se uživatel dostane do jiné Canvas reklamy. Mechanismus fungování popisuje Facebook ve svém blogovém postu:
„Když se uživatelé po kliknutí na možnost „zjistit více“ dostanou na jinou Canvas reklamu namísto toho, aby čekali na pomalu se načítající webovou stránku, vykazuje reklama mnohem lepší výsledky. Konkrétně u sluchátek Beats to bylo průměrně 73% zhlédnutí reklamy a 39 sekund strávených jejím prohlížením.“
Nový koncept je atraktivní, ale vzbuzuje i mnoho otázek. Téměř okamžité načtení obsahu Canvas reklam je rozhodně uživatelsky přívětivé, ale inzerenti tím zároveň přicházejí o část návštěvnosti svých webů. Facebook totiž čím dál více omezuje nutnost vůbec opustit aplikaci a nechat se přesměrovat na jinou webovou stránku. I přesto lze očekávat, že nové funkce přilákají k používání Canvas formátu další inzerenty.
Zdroj: Social Media Today