Facebook radí: 5 tipů pro zvýšení prodejů během Vánoc
Do Vánoc zbývá už jen týden, o to hektičtější je nyní boj o zákazníky, a to i na Facebooku. Právě tato sociální platforma připravila 5 tipů, které marketérům pomohou využít sílu trhu. Za první listopadový týden bylo na Facebooku zaznamenáno 40 milionů nákupních interakcí, přičemž v 76 % případů pocházely od žen a 27 % zajistila věková skupina v rozmezí 25 až 34 let.
Víceprezidentka globálních marketingových řešení Facebooku, Nada Stirrattová, uvedla:
„O svátečním období se lidé na Facebooku objevují a sdílí své zkušenosti se značkami a výrobky, které jim přináší radost. V posledních několika letech jsme viděli, že tyto rozhovory začínají dlouho před samotnými svátky, a to platí i letos. Abychom pomohli marketérům, jak se blížíme k nejrušnějším nákupním dnům v roce, sdílíme několik klíčových tipů, které pomáhají značkám spojit se s zákazníky a nakupujícím objevit a koupit právě ten dárek, který hledali."
Přehled jednotlivých tipů si přečtěte níže.
Upoutejte pozornost tématickými šablonami
Facebook vytvořil sváteční design, které umožňují převést obrázky a text do videoreklam, které cílí primárně na mobilní zařízení. A značky, které již používají dynamické reklamy, mohou vyzkoušet nové kreativní nástroje, které umožňují reklamy překrýt vánočním designem.
Využijte reklamní formát Collection
Reklamní formát Collection spojuje video s produktovým katalogem, který pak dále odkazuje na webovou stránku nebo aplikaci inzerenta. Má pomoci lidem objevit produkty a služby a dokončit nákupní proces. Umožňují zákazníkům prohlédnout si nabídku značky, vybrat reklamu ve svém news feedu a rychle se přemístit k samotnému zakoupení.
Tento reklamní formát spolupracuje s Instant Experience (dříve Canvas), který umožňuje inzerentům vytvářet interaktivní formát reklamy určený pro mobilní zařízení pomocí předpřipravených šablon.
Použijte prodejní nabídky na Instagramu
Zdroj: The Verge
Podle studie Salesforce je letošní předpokládaná e-commerce návštěvnost na Instagramu o 51 % vyšší než ve stejném období v loňském roce. Podle Facebooku ve 3. kvartále roku 2018 celkem 90 milionů uživatelů Instagramu kliklo na prodejní příspěvky, aby zjistili detaily o konkrétním produktu . Tedy například cenu, detaily produktu, apod. A právě k tomuto můžete využít Shopping tab, záložku s prodejními nabídkami.
Využijte reklamy na Marketplace
Pomocí Marketplace můžete pomoci maximalizovat výsledky svých kampaní. 800 milionů lidí přichází na Facebook každý měsíc, aby nakoupili a prodali věci . Takže v případě, kdy spustíte reklamy i na Marketplace, oslovíte zákazníky v prostředí, ve kterém již nakupují.
Využijte cílení na návštěvníky kamenných obchodů
Podle studie pro eMarketer, navzdory vzrůstajícím elektronickým nákupů, většina amerických spotřebitelů stále nakupuje v kamenných obchodech. Pomocí facebookových reklam můžete cílit reklamu svého kamenného obchodu na zákazníky podle jejich lokality.
Již v loňském roce Faceboook umožnil některým CRM systémům přímé propojení s offline měřícím systémem konverzí. Facebook využil offline interakci zákazníků k aktualizaci nastavených Custom Audiences v reálném čase, což přispělo k lepšímu cílení reklam.
Zdroj: Adweek