Facebook rozšiřuje placené události a možnosti výdělku pro tvůrce obsahu
V srpnu loňského roku Facebook představil online placené události. Reagoval tak na koronavirovou pandemii, kvůli které se řada akcí přesunula právě do virtuálního prostoru. O tuto formu událostí byl obrovský zájem a pro řadu tvůrců znamenal způsob, jak zpeněžit svou přítomnost na této platformě. Ať už se jednalo například o kurzy vaření, virtuální prohlídky, kurzy líčení a řadu dalších. Díky online událostem mohou tvůrci oslovit mnohem širší publikum.
Doposud byla tato funkce k dispozici pouze ve 20 zemích a nově Facebook oznámil, že ji během následujících týdnů rozšíří do dalších 24 zemí. Patří mezi ně například Argentina, Rakousko, Dánsko, Egypt, Irsko a další.
Předplatné pro fanoušky
Další funkcí, kterou Facebook zavedl v loňském roce, jsou tzv. fan subscriptions, kdy si uživatelé mohou platit za obsah ve Skupinách. Tato funkce je aktuálně k dispozici v 25 zemích a podle Facebooku se v následujících měsících rozšíří do dalších 10 zemí. Nově tuto funkci budou moci využívat lidé v Rakousku, Belgii, Dánsku, Finsku, Irsku či na Novém Zélandu.
Další možnosti zisku pro tvůrce obsahu
Facebook dále představil nové způsoby, jakými mohou autoři zpeněžit svou tvorbu. Důraz klade především na kratší formáty, než tomu bylo doposud, jako například na krátká videa a Stories. Nově autoři budou moci získat finance již za videa, která mají pouhou minutu.
Monetizace bude nově také možná u Stories. Facebook konkrétně uvedl:
„V následujících týdnech budeme testovat možnost monetizace Facebook Stories. Reklama bude mít podobu nálepky. Prvotní test bude sice menšího rozsahu, ale doufáme, že jej brzy zpřístupníme více tvůrcům. A následně formu inzerce zpřístupníme i na další formáty krátkých videí na Facebooku.”
Ačkoliv toto vyjádření není nijak specifické, je možné, že se bude inzerce rozšiřovat i na Reels.
Aby mohli tvůrci autoři obsahu svou tvorbu monetizovat, musí splnit následující podmínky:
- Více než 600 000 zhlédnutých minut videoobsahu v posledních 60 dnech. Jedná se o součet všech zhlédnutí u nahraných videí i vysílání naživo.
- 5 nebo více nahraných videí či vysílání naživo. Videa musí být zveřejněna, nesmí být smazána a musí splňovat Podmínky monetizace.
- Videa musí být minimálně 1 minutu dlouhá a musí obsahovat reklamu, která bude co nejméně rušivá a objeví se po 30 sekundách videa. U videí, která jsou tři a více minut dlouhé, reklama může být zobrazena po 45 vteřinách.
Facebook dále rozšiřuje možnost monetizace živých vysílání, což byla doposud funkce, ke které museli být autoři nejprve pozváni.
Zajímavostí je, že prozatím si Facebook nebere žádnou část ze zisku tvůrců. Toto nastavení by mělo trvat až do srpna 2021 a lze očekávat, že si Facebook bude následně nárokovat určitou částku ze zisku.
Zdroje: Wersm, Social Media Today, Facebook