Facebook ruší Gowallu
Tato geolokační služba měla oslavovat třetí rok svého oficiálního představení na South by Southwest (SXSW) Interactive Conference v texaském Austinu - tedy na místě, kde v minulosti v rámci hudebního festivalu SXSW Music spolupracovala s Chevroletem na povedené mobilně marketingové kampani (Viz případová studie). Místo toho se ale dočkala pohřbu. Facebook nedávno koupil Gowallu a začlenil jednoho z jejích zakladatelů do práce na vylepšení profilů Timeline. Po třech měsících se ji ale rozhodl prostě zrušit.
Vliv Gowally na Facebook je v profilech Timeline patrný, uživatelé největší sociální sítě na světě mají nově možnost značit v mapě místa, kde žili a která navštívili. Ať už města nebo restaurace. U každé fotky nebo statusu je možné označit, kde byla fotka pořízena nebo kde byl status napsán. Facebook se tak snaží o ještě větší začlenění do každodenního života svých uživatelů.
Ale vytratil se herní potenciál, který Gowalla svým uživatelům nabízela. Vedle základní funkce check-in podporovala i výlety a v jejím rámci mohlo docházet i ke sbírání a vyměňování předmětů. To byl i jeden z hlavních rozdílů mezi Gowallou a Foursquare, které byly spuštěny zhruba ve stejnou dobu.
Facebook integroval do svých stránek některé geolokační prvky, ale ne všechny, které Gowalla sama o sobě nabízela. Uživatelé a hráči dostanou možnost stáhnout si seznam navštívených míst i obrázky, které na nich pořídili. Kam přejdou a jestli vůbec k někomu přejdou, není jisté. Mezi prvními se nabízí právě Facebook nebo Foursquare.
Zdroj: www.mashable.com