Facebook slibuje firmám, že zase o něco lépe zacílí svoje zákazníky
Facebook dokáže nyní lépe spojit svoje uživatele s informacemi o jejich nákupním chování. Pomáhá mu v tom partnerská firma Datalogix, která shromažďuje data o online i offline nákupech. Facebook je sice schopen určit, který
Vedoucí metrik na Facebooku Brad Smallwood prezentoval několik předběžných výzkumů na konferenci v New Yorku. Na základě 22 zanalyzovaných kampaní na Facebooku a 70 milionů spotřebitelů bylo zjištěno, že jen reklama na Facebooku zvýšila návratnost investic o 22 %.uživatel provedl konkrétní koupi, ale zadavatelům reklamy nepředává jmenný seznam uživatelů a jejich nákupů. Dává jim o něco obecnější informace vztahující se k jednotlivým skupinám uživatelů.
Hlavní poznatek, který Smallwood přednesl, byl ale ten, že díky datům o nákupech budou moci zadavatelé reklamy pracovat se specifickými cílovými skupinami. Například se budou moci zaměřit na uživatele, kteří nakupují často nebo mohou zkusit oslovit zákazníky konkurečních firem.
Ti, co nakupují často by podle Facebooku měli být vystaveni jiné (vyšší) frekvenci reklamních sdělení než ti, co nakupují jen zřídka. Šance, že se reklama bude fungovat, je totiž u těch, co nakupují pravidelně, vyšší.
Vliv by také měly hrát informace o tom, jestli se jedná o věrného zákazníka firmy, či člověka, který se pohybuje v nějakém konkrétním oboru.
Další novinkou pro uživatele reklamního nástroje Power Editor na Facebooku je pak služba Lookalike Audiences. Kdy lze na základě vlastní fanouškovské základny zacílit na publikum s podobnými charakteristikami. Cílení ale neprobíhá obecně na všechny fanoušky firmy na Facebooku. Společnost si přes nástroj Custom Audience nejprve vytvoří svoji ideální cílovou skupinu, od té se pak odvíjí i Lookalike Audience.
Zdroj: www.mashable.com