Facebook spouští sekci Experimentální funkce pro testy inzerce
Testování je velmi užitečným nástrojem pro marketéry a pro všechny podniky, které řeší inzerci. Na základě získaných údajů mohou lépe plánovat svou strategii, optimalizovat jednotlivé reklamy a dokáží lépe porozumět výsledkům, které jim inzerce přináší.
Facebook spustil novou sekci s názvem Experimentální funkce, ve které najdete různé formy testování. Konkrétně jsou v ní aktuálně k dispozici celkem 4 možnosti.
A/B test
A/B testování slouží k otestování různých verzí reklam a vyhodnocení, které si vedou lépe. Klíčové metriky v tomto experimentu jsou „Cena za výsledek“ (Cost per result) a „Cena za nárůst konverzí“ (Cost per conversion lift).
Kontrolní test
Umožňuje pracovat s kontrolní skupinou, díky které můžete změřit celkové konverze na základě svých facebookových reklam. Klíčová metrika je zde „Nárůst konverzí“ (Conversion lift). Facebook fungování této funkce přibližuje takto:
„Test nárůstu konverzí srovnává lidi, kteří měli možnost vidět vaše reklamy na Facebooku, s lidmi v kontrolní skupině, kterým bylo záměrně zabráněno vaše reklamy vidět. Následně spočítáme, jaký přírůstkový vliv měly vaše reklamy na Facebooku na konverzní aktivity, jako například nákupy, a další standardní a vlastní události.”
Průzkum značky
Díky tomuto předložte svému okruhu uživatelů anketu a změřte dopad svých reklam na vaši značku. Klíčová metrika v tomto experimentu je „Nárůst značky“ (Brand lift). Tento test je ovšem k dispozici pouze pro účty s výdaji ve výši minimálně 75 000 Kč během posledních 90 dní. Typ otázek, na který se obvykle značky ptají, naleznete zde.
Test optimalizace rozpočtu kampaně
Otestujte, jak si vedou kampaně, pokud zvolíte či nezvolíte optimalizaci rozpočtu vůči verzi bez ní. Klíčová metrika v tomto případě je „Cena za výsledek“ (Coset per result).
Poté, co zvolíte jednu z možností, budete rovnou přesměrování na tvorbu kampaně. Stačí tedy vybrat cíl, který chcete otestovat, vyplnit potřebné informace a test může začít.