Facebook spustil cílení reklam na návštěvníky kamenných obchodů

26. 9. 2017 | Jakub Hort
Facebook zjednodušil způsob, jak mohou značky retargetovat uživatele na základě jejich interakce ve skutečném světě.


Zdroj: mobile in a store on Shutterstock

Již několik let se Facebook snaží dostat své uživatele od obrazovek do kamenných prodejen. A nyní chcevyužít i opačné dynamiky, zacílit návštěvníky obchodů i online. Testovat tuto možnost začal Facebook již minulý měsíc, nyní ji spouští dle portálu MarketingLand natrvalo.

Nové možnosti cílení online to offline byly přidány do Custom Audiences portfolia. Nyní bude možné retargetovat uživatele na základě offline činností, které může Facebook sledovat. Navíc, cílit bude možné také na tzv. “lookalikes”, tedy uživatele, kteří se svými charakteristikami a chováním na Facebooku podobají již uloženým lidem v Custom Audiences.

Custom Audiences pro návštěvy kamenného obchodu

Značky budou mít možnost vytvořit si Custom Audience (či chcete-li v překladu “vlastní okruh uživatelů”) těch, kdo navštívili uvedenou adresu během posledních 30 dní. Tato vychytávka samozřejmě závisí na tom, zda uživatelé mají povolenou možnost ke sledování jejich lokace v mobilní aplikaci. Takto také Facebook zjišťuje, zda uživatelé, kteří viděli reklamu na Facebooku, kamenný obchod skutečně navštíví.

Otázkou zůstává, zda je Facebook schopen vyloučit uživatele, kteří kolem obchodu například jen bez povšimnutí prošli. K eliminaci tohoto risku Facebook poznamenal, že bude zahrnovat pouze uživatele, u kterých bude opravdu vysoká pravděpodobnost, že se v dané lokaci vyskytovali.

Vytvoření Custom Audience z návštěvníků obchodu je možné pouze tehdy, pokud má daný podnik alespoň 10 různých lokací. Nejde tak bohužel o variantu přívětivou pro malé prodejce s obchůdkem na rohu ulice.

Custom Audiences pro offline interakci

Možnost cílit na lidi, kteří s podnikem přicházejí do styku offline není tak nová, nicméně od nynějška bude jednoznačně jednodušší.

Značky vždy mohly vytvářet seznamy v Custom Audience s k cílení lidí, kteří si něco koupili v jejich obchodech. Museli si ale při nákupu zažádat o e-mail nebo telefonní číslo, které jsou spjaty s konkrétním profilem na Facebooku, a pak je manuálně nahrát do aplikace.

Nyní Facebook tento ruční proces zautomatizoval. Již minulý rok Facebook vydal tzv. Offline Conversions API, kterou je možné připojit k pokladnímu systému k automatickému nahrávání informací nákupu do systému Facebooku a využít je při cílení kampaní.

Již dříve v tomto roce Faceboook umožnil některým CRM systémům k přímému propojení s offline měřícím systémem konverzí. Facebook využije offline interakci zákazníků k aktualizaci nastavených Custom Audiences v reálném čase, což přispěje k lepšímu cílení reklam.

Zdroj: MarketingLand


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: