Facebook Studio Awards 2013: Nejvyšší ocenění si odnesla kampaň Oreo Daily Twist

30. 4. 2013 | Petr Michl

Facebook podruhé udílel své Studio Awards pro nejlepší kampaně, které se objevily na modré sociální síti v uplynulém roce.


Absolutním vítězem se stala kampaň Oreo Daily Twist. V roce, kdy nejpopulárnější sušenka na světě slavila 100 narozeniny, byly po 100 dní publikované příspěvky vztahující se ke konkrétní události či datu – pokaždé byla ovšem symbolika vyjádřena díky sušence Oreo. Hold tak byl vzdán například Olympijským hrám v Londýně, dobytí Bastily nebo přistání průzkumného vozidla Rover na planetě Mars.

 


Příběhem outsiderů, kteří povstali ke slávě, je Nike Academy Club. Klub sociálních médií nabral přes Facebook hráče pod 20 let bez kontraktu. Vybíral si přitom ze 75 tisíc fotbalistů. Vyvoleným pak dal ten nejlepší trénink a rady od trenérů světového kalibru. Veškerý pokrok byl samozřejmě pečlivě zaznamenáván a Nike Academy Club na Facebooku nabral více fanoušků než mnoho velkých klubů s dlouhou tradicí. Tým odpadlíků nakonec změřil svoje síly s velkokluby jako Barcelona či Paris St. Germain a dokonce porazil Celtic Glasgow či Sunderland. Fanoušci Nike Academy shlédli přes 3 miliony videí a někteří hráči z tohoto týmu posléze skutečně získali kontrakty v profesionálních týmech.


Společnost Nike skvěle využila lidskou tendenci fandit outsiderům a získala na svou stranu statisíce fandů bez ohledu na jejich obvyklou „klubovou příslušnost". Doslova tím dobyla sociální média fotbalového světa.

Mezi oceněnými je samozřejmě i malá švýcarská vesnička Obermutten, která se stala slavnou skrze příslib pověšení fotky každého fanouška její FB stránky na obecní nástěnku. Přineslo jí to obdiv internetové komunity, návštěvy turistů z masa a kostí a „muzeum přátelství". Zmínky o této velké facebookové eskapádě se objevily v médiích 36 zemí světa, vidělo je na 60 milionů lidí.  45 tisíc fanoušků FB stránky přesáhlo 562x počet obyvatel skutečně malé horské vísky.



Slova chvály si zaslouží jistě i Procter & Gamble. Ten se nezastavil jen u dojemného krátkého filmu děkujícím všem mámám sportovců spojeného s Olympijskými hrami v Londýně.


Odkaz na konci videa vedl do Facebookové aplikace, kde mohli lidé poděkovat své vlastní matce – a to s pomocí předpřipravených podkladů, ale klidně i s využitím videí a fotek z vlastního profilu. Aplikace "Thank You, Mom" Maker pomohla vytvořit 50 tisíc poděkování. Níže se můžete podívat na výběr těch nejlepších.


Další oceněné si můžete prohlédnout přímo na stránce věnované Facebook Studio Awards 2013.


Tip redakce: Chcete se dozvědět více o vítězné kampani. Podívejte se na další "virální sladkosti" v článku Stoletá sušenka s chutným reklamním nápadem.  


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: