Facebook umožní cílit podle hodnoty nákupu i nejlepších zákazníků
Příjmy z reklam jsou pro Facebook zcela zásadní, proto není divu, že se snaží inzerentům co nejvíce usnadnit práci a pomoci jim dosahovat skvělých výsledků jejich kampaní. A protože cílem většiny inzerentů je dosažení maximálního zisku při vynaložení minimálních nákladů, přidal nyní Facebook dva nové nástroje, které by jim v jejich snaze mohly výrazně pomoci: Value Optimization targeting (cílení pro optimalizaci hodnoty cílů/konverzí) a value-based Lookalike Audiences (podobná publika založená na hodnotách stanovených cílů/konverzí).
Místo toho, aby se inzerenti při nastavování a optimalizaci kampaní spoléhali na konverze, kliknutí, zobrazení nebo instalace aplikací, mohou nyní cílit podle hodnoty cílů kampaně. Toto cílení je možné pomocí Facebook pixelu nasazeného na cílovém webu a údajích o hodnotách provedených nákupů, které jsou odesílány zpět Facebooku.
Ten data vyhodnotí a odhadne, jak velkou částku bude pravděpodobně zákazník ochoten na dané stránce utratit za příštích 7 dnů. Nový nástroj pro cílení kampaní pak automaticky odhadne, jak vysoká by měla být bidovaná částka pro tuto konkrétní reklamu, aby se dostala k těm nejhodnotnějším zákazníkům. Tedy k těm, kteří na dané stránce za 7 dnů pravděpodobně utratí nejvíce peněz. Výhodou tohoto způsobu cílení oproti tradičním cílovým konverzím je fakt, že jeho konečným cílem jsou výnosy, nikoliv jen provedené akce (např. kliky na web, registrace na webu atd.)
Optimalizace podle hodnoty bude postupně zpřístupňována inzerentům po celém světě. Jako první ji pravděpodobně jako obvykle dostanou inzerenti s velkými měsíčními výdaji za facebookovou reklamu. Je proto možné, že do Česka tato novinka dorazí až za pár týdnů. Funkce bude přístupná v rámci reklamních sad, jejichž cílem je konverze a které jsou optimalizovány pro nákup.
Další významnou novinkou je přidání tzv. value-based Lookalike Audiences, tedy podobných publik založených na hodnotách cílů/konverzí. Vytvoření tohoto publika umožní inzerentům cílit na uživatele, kteří se podobají jejich nejhodnotnějším zákazníkům. Tento nástroj jako první přináší možnost zohlednit hodnotu nákupů zákazníků při vytváření cílových publik. U publik tohoto typu budou moci inzerenti u seznamu svých zákazníků zobrazit sloupec hodnot jejich nákupů a ten pak použít jako měřítko při nastavování cílení kampaně. Tento nástroj bude dostupný celosvětově a u všech cílů kampaní.
Zdroje: MarketingLand, Facebook