Facebook zablokuje 17 reklamních formátů
Facebook oznámil, že omezí typy organických příspěvků, které Stránky mohou využít pro své reklamy. Konkrétně nebude dále podporovat 17 reklamních formátů. Toto rozhodnutí Facebook odůvodnil tím, že chce zajistit, aby firmy vytěžily co nejvíce ze svých reklam. Z uvedeného důvodu již nebude možné finančně podporovat málo využívané typy propagace nebo ty, jež nejsou svázány s cíli inzerentů.
„Tato změna nám umožní vylepšit a rozšířit naše nejlepší reklamní formáty a současně pomůže inzerentům v dosažení jejich cílů,“ uvedl na svém webu Facebook. K definitivnímu zablokování vybraných reklamních formátů dojde 15. září 2017.
Nadále nebude možné finančně podpořit:
- sdílení produktů z obchodů (Facebook Shops)
- sdílení příběhu o prodejním příspěvku
- check-in na mapě, v restauraci nebo ve městě
- sdílení poznámky (formát Facebook Notes)
- sdílení anket
- doporučení místa
- sdílení kulturních momentů (Cultural Moments)
- sdílení komentářů
- změna profilového obrázku
- nahrání nebo sdílení dokumentu
- sportovní události
- video nebo obrázek nahraný přes Facebook kameru
- účast na události
- sdílení seznamu videí
- status o sledování televizního filmu, kina nebo jiného vysílán
- status z aplikace, který byl nasdílený na timeline Stránky
- politickou podporu (v USA dostupná možnost political endorsments)
Pokud některá reklama byla nastavena před 15. zářím, tak se po tomto datu automaticky vypne.
Produktová manažerka Jyotika Prasadová k jednotlivým změnám pro Marketing Land uvedla: „Chceme, aby firmy využívaly možnosti inzerce na Facebooku, které jim nejlépe pomohou dosáhnout obchodních cílů. Odstraněním nepodstatných možností zjednodušíme proces volby, a firmy tak najdou vhodné produkty pro získání nejlepších možných výsledků“.
Doposud mohly firmy vzít jakýkoliv příspěvek zveřejněný na svých Stránkách a podpořit jeho dosah tím, že zaplatí Facebooku za jeho zobrazení v news feedu uživatelů. S ohlášenými změnami ale toto již nebude nadále možné. U některých typů příspěvků ze seznamu výše si ani možná nevzpomenete, že něco takového existuje. V rámci několika formátů ovšem omezená možnost jejich propagace zamrzí. Právě poznámky (Notes) představovaly pro některé firmy bez slušného redakčního systému nebo blogové sekce na webu dobrou variantu, jak dát vědět v pěkném a pro FB přirozené podobě něco obsáhlejšího, například detailní inzerát nebo vyjádření společnosti k aktuálnímu tématu. Možnost pak poznámku nasdílet a tento příspěvek zpropagovat se pak zdá jenom v zájmu inzerenta i Facebooku. Bohužel to už nyní nepůjde.
Zdroje: Facebook, Marketing Land