Facebook zpřehledňuje analytické nástroje u videí
Facebook zareagoval na požadavky uživatelů a znatelně vylepšil nástroje, které analyzují výkonnost videí. Teď bude díky tomu například možné sledovat, kolik vteřin videa uživatelé skutečně zhlédli. Díky samostatné záložce v přehledech stránky budou všechna důležitá data srozumitelná a snadno dostupná. Užitečné přehledy dat se navíc netýkají pouze videí nahraných samotnými vlastníky stránek, ale zahrnují také videa sdílená z jiných zdrojů.
Zhlédnutí teď bude možné hodnotit nejen na úrovni videa, ale také na úrovni stránky. Toto zpřesnění povede k lepšímu porozumění toho, jak si video vede u konkrétních fanouškovských základen, místo pouhého vágního posouzení výkonnosti samotného videa.
Ještě hlubší porozumění pak přinese možnost porovnávat organický dosah s tím podpořeným reklamním rozpočtem, automaticky přehrávaná videa s rozkliknutelnými a opakující se versus neopakující se. Zobrazovaná data se týkají videí, která byla zhlédnuta alespoň po dobu třiceti vteřin, a u kratších z 97 procent své délky. Tak budou uživatelé sledovat výkonnost pouze takového obsahu, který na Facebooku vyvolal zaujetí uživatelů.
Samotné rozhraní, ve kterém lze sledovat grafy výkonnosti v určitých časových obdobích, je velkým posunem. Před tím totiž Facebook nabízel pouze možnost exportovat výsledky do určitého formátu, například excelové tabulky. Možnost analyzovat volitelné časové úseky pak uživatelům dává do rukou možnost porovnávat efektivitu videí z hlediska jednotlivých dnů.
Funkce Nejlepší videa pomůže identifikovat nejúčinnější obsah. Zde se ukazují nejsledovanější videa na stránce a porovnává se zde jejich dosah a počet zhlédnutí. Všechny výše uvedené nástroje se lidem zpřístupní během následujících měsíců.
Vylepšení analytiky videí není jedinou z nedávných změn, kterých se tento formát na Facebooku dočkal. Další z nich je například sledování toho, zda si uživatelé otevřeli video na plné obrazovce nebo zda si pustili zvuk. Aniž by od nich pak takové video obdrželo like, bude novým algoritmem upřednostněno oproti ostatním a uvidí jej pak více dalších uživatelů.
Inzerenti pak možná nadšeně přivítají nový způsob platby za video, které bylo zhlédnuto déle než deset vteřin. Tato změna se ovšem zatím testuje u největších partnerů Facebooku.
Znatelné posuny v oblasti publikování videa na Facebooku jsou součástí strategie sociální sítě stát se jedničkou v této oblasti. Tou je sice pořád YouTube, Facebook jej však rychlým tempem dohání. Od ledna do dubna letošního roku u něj vzrostl počet denních zhlédnutí ze tří na čtyři miliardy. Podle výzkumu společnosti Ampere Analytics se navíc předpokládá, že v letošním roce se na Facebooku objeví jen o třetinu méně videí, než na jeho starším rivalovi. Sociální síť si proto chce hýčkat své publikující uživatele a snaží se jim přinášet takové nástroje, které jim vkládání videa co nejvíce usnadní.
Zdroje: Facebook, Techcrunch, Marketing Land