Facebook zvýšil inzerentům denní limit počtu reklam zobrazených v news feedu
Facebook změnil svou reklamní politiku, inzerentům se zvedl limit reklam, které můžou ukazovat uživatelům během jednoho dne v news feedu.
Tato změna nebyla oficiálně uvedena na blogu Facebook for Business. Upozornil na ni včera portál Digiday, který novou úpravu platnou již od 6. srpna odhalil v dopisu, který Facebook posílal velkým marketingovým agenturám a následně si informace potvrdil u mluvčího největšího sociálního média. Konkrétní změny jsou tyto:
- Značky mohou zobrazovat uživatelům v news feedu tu samou reklamu 2x denně (dosud mohli jen 1x)
- Uživatelům, kteří nejsou fanoušky stránky značky, mohou být v news feedu zobrazeny 2 reklamy denně (dosud byl limit jen 1)
K tomu dodáváme, že zůstává zachován denní limit zobrazení maximálně 4 reklam značky fanouškům jejich stránky. Celkový denní limit reklam v news feedu od všech inzerentů zůstává dle vyjádření mluvčího Facebooku pro MarketingLand stejný, neznamená to tedy, že by se nutně zdvojnásobilo množství reklam v news feedu, jen to, že inzerenti mohou mezi sebou soupeřit o více pozic denně.
Chief digital officer mediální agentury OMD, Ben Winkler, uvedl pro MarketingLand: „Toto zvyšuje sázky. Inzerenti, kteří vysílají k uživatelům vysoce kvalitní a relevantní zprávy, změnou získají. Ti, pro které to neplatí, to budou dělat na vlastní nebezpečí. Lidé milují skvělý obsah nehledě na zdroj, ale mají nulovou toleranci i pro jednu špatnou reklamu, nemluvě o dvou." K tomu dodejme, že nějaká míra tolerance pro špatnou reklamu jistě existuje. Realita rozhodně není taková, že by lidé skrývali každou špatnou reklamu, jež se jim zobrazí. Inzerenti mají nyní nicméně větší šanci tlačit uživatelům svá sdělení a tím si pomoci, v případě nerelevance sdělení si ale pochopitelně mohou také uškodit.
Zdroj: Digiday, MarketingLand