Foursquare i v letadle - spolupráce s dalšími firmami má zvýšit zájem uživatelů
Geolokační služba Foursquare se otevřela firmám. V rámci Connected Apps umožňuje integrovat do svého produktu aplikace jiných společností. Mezi jinými se do této akce pustila německá letecká společnost Lufthansa, server zaměřený na počasí The Weather Channel a rádce v oblasti jídel v restauracích Eat This, Not That.
Lufthansa načetla do Foursquare všechny svoje linky a cestující se mohou čeknout v momentu, kdy nastoupí do letadla. V rámci jejich miniaplikace Boarding Area budou pak cestujícím připočítávány i body za loajalitu. Po nasbírání určitého množství bodů obdrží cenu, například v podobě speciálního místa pro "starostu".
Foursquare tak do jisté míry reaguje na nezájem o check-iny. Lidé chtějí vědět, jaké restaurace jsou blízko a znát doporučení ostatních uživatelů. Nemají ovšem tak velkou potřebu všem hlásit, kde se zrovna nacházejí. Už nejde tolik o to sbírat body, odznaky / trofeje a stát se na oblíbeném místě starostou. Uživatelé mají další důvody se někde čeknout.
Motivace v podobě bonusů, slev a soutěží je nejúčinnější a zapojením řady různých společností se Foursquare i jeho uživatelům otevírají nové možnosti. Z nabídky Connected Apps na Foursquare si uživatel vybere ty, o které má zájem a pak při čeknutí od nich o konkrétním místě obdrží například informace o počasí, uvidí obrázky z Instagramu, přečte si recenzi na těstovinový salát nebo si poslechne písničku, která se podle ostatních uživatelů k místu hodí. V budoucnosti aplikací přibude, takže bude k dispozici ještě větší množství různých informací.
Uživatelé na Foursquare navíc v rámci news feedu uvidí jaké aplikace jejich kamarádi používají a mohou se k nim snadno přidat. Funguje to tedy zhruba stejně jako na Facebooku, kde se stanete fanouškem skupiny, na kterou vás upozorní kamarád, který se stal fanouškem o něco dříve.
Zdroje: www.techcrunch.com, www.adweek.com