Gamifikace na klíč
Gamifikace se pevně zabydluje v prezentaci značky. K lepšímu zapamatování a vytvoření pevnějšího vztahu zákazníka k firmě totiž aktivní spoluúčast neodmyslitelně patří. Už dávno nestačí mít pokryté základní reklamní kanály. Televize, tisk, rádio a venkovní reklama v dnešní době představují jen část komunikace firmy. Internet a mobilní telefony v sobě skrývají další obrovské množství způsobů, jak oslovit zákazníka. Na webových stránkách a sociálních sítích jsou pak stále populárnější různé soutěže a hry, ale jejich tvorba není úplně jednoduchá. Proto existuje PlayAPI.
Zakladatelé Julie Fredrickson a Philip Leif Bjerknes se prostřednictvím PlayAPI snaží pomoci firmám s digitální formou komunikace, konkrétně zaměřenou na aplikace a hry. Nabízí několik základních šablon, se kterými firmy mohou pracovat dle svého komunikačního záměru. Jde především o zapojení publika, které si firmy vybudovaly na sociálních sítích. PlayAPI se nezaměřuje pouze na Facebook, ale pracuje i s Twitterem, Tumblr, Instagramem a YouTube. Díky nástroji PlayAPI pak mohou společnosti provést i vyhodnocení dat, která herní aplikace sbírají.
Mezi základní šablony patří Bingo, Kvíz, Výzva, Foto hry anebo třeba Paměťové hry.
Pokud chtějí ve frimě například prostřednictvím crowdsourcingu vybrat nový vzor na tričko či čepici, mohou použít šablonu Brackets. Také se dá zjistit, jaký výrobek se zákazníkům nejvíce líbí a případně ho dále propagovat v samostatné kampani.
Pro společnou kampaň na léto použily herní Foto šablonu společnosti Warby Parker a Standard Hotels. Hráči měli za úkol sdílet na Instagramu fotografie s hashtagem #WarbyxStandard a následně na Facebooku, stránkách firmy nebo na mobilní aplikaci dávat hlas favoritům. Autor vítězného obrázku získal speciální dárkový balíček.
Vypadá to dobře a jednoduše, ale cenově tento pomocník s gamifikací vychází poměrně nákladně. Na začátku musí firma investovat alespoň 10 000 dolarů.
Zdroj: www.mashable.com