Google a AP mají novou dohodu o internetovém zpravodajství

31. 8. 2010 | ČTK
Americký internetový gigant Google a agentura AP uzavřely po měsících ostrých jednání novou licenční dohodu. Google tak bude smět na svých stránkách dále zveřejňovat zpravodajský obsah od AP. Ta dnes uvedla, že obě firmy budou spolupracovat i ve zlepšování distribuce zpráv. Finanční podmínky ani délku kontraktu podniky neuvedly.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.google.com

Americký internetový gigant Google a agentura AP uzavřely po měsících ostrých jednání novou licenční dohodu. Google tak bude smět na svých stránkách dále zveřejňovat zpravodajský obsah od AP. Ta dnes uvedla, že obě firmy budou spolupracovat i ve zlepšování distribuce zpráv. Finanční podmínky ani délku kontraktu podniky neuvedly.
Jednání byla problematická; Google během nich v jednu chvíli přestal obsah zpravodajství AP zveřejňovat. Internetový gigant za tuto možnost začal platit agentuře AP v roce 2006 poté, co mu nezisková zpravodajská agentura pohrozila soudem. Předchozí licenční dohoda vypršela v lednu, ale firmy ji během jednání prodloužily.
"Myslíme si, že je dohoda dobrá pro obě strany," řekla dnes finanční ředitelka AP Jane Seagraveová. "Měli jsme s Googlem dlouhý vztah a jsme rádi, že jsme byli schopni vyřešit neshody," dodala. Google a AP měly nesrovnalosti i po dohodě z roku 2006.
Manažeři AP uváděli, že agentura nedostává za svůj materiál patřičné ohodnocení, částečně i proto, že výsledky hledání Googlu odkazovaly na stránky, které podle AP její obsah zveřejňovaly pirátsky.
Google, který představuje nejziskovější internetovou firmu, namítal, že jen plní své základní poslání, kterým je pomáhat uživatelům nalézat patřičné informace. Snaha Googlu pomoci AP najít cesty k vyšším příjmům internetovou cestou se proto dá vnímat jako smířlivý krok.
V rámci licenčních dohod Google zveřejňuje celé zprávy od AP a dalších agentur ve své sekci zpravodajství. Další kontrakty má například s francouzskou Agence France-Presse, britskou Press Association a kanadskou agenturou Canadian Press.

Štítky dokumentu: Google

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: