Google Analytics usnadní zacílení nerozhodných zákazníků
Google Analytics mají novou a velmi důležitou funkčnost. V beta verzi bude brzy přístupný Remarketing with Google Analytics. Podstata remarketingu spočívá v opakované propagaci produktu uživateli, který o něj v minulosti projevil určitou míru zájmu (rozklikl banner, vložil zboží do košíku, ale neodeslal objednávku atd.). Nová funkcionalita tak má pochopitelně za cíl dostat vás znovu do kontaktu s lidmi, kteří již navštívili vaši stránku.
Měla by umožňovat vytvoření remarketingových seznamů různých typů publika, které se dostaly do interakce s vaší stránkou a vyjádřily zájem o vaše zboží. To vše bez nutnosti otagovávat webové stránky dvakrát. Cílem je pochopitelně vystavit zmíněné lidi skrze Google Display Network reklamním sdělením, která je tentokrát přesvědčí. Google vyjmenovává, s čím vším vám může remarketing pomoci, takto:
- Identifikovat a získat nové zákazníky v regionu
- Dopomoci uzavřít nákup u nerozhodných návštěvníků
- Přivézt zpět nakupující, kteří vložili zboží do košíku, ale neodeslali objednávku
- Udržet zákazníky, kteří nakoupili v minulosti
- Nabídnout speciální status a nabídky vašim nejloajálnějším zákazníků
Dle blogu GA bude bude funkcionalita zpřístupňovaná ve vlnách na konci prázdnin všem uživatelům Google Analytics svázaných s účtem Google Adwords. Cesta k ní povede po cestě Admin / Remarketing Lists. Remarketing může být brán také jako další ze způsobů, jak udělat reklamy pro uživatele relevantnější. O jeho dalších snahách v této oblasti si přečtěte článek „Mute this Ad“ - Google dává uživatelům částečnou kontrolu nad zobrazováním reklam.
Zdroje: www.google.com/analytics, analytics.blogspot.cz