Google Chrome začne blokovat reklamy, které uživatelům nadměrně vyčerpávají data či baterii

19. 5. 2020 | Milada Zemanová
Řada reklam, se kterými se uživatelé v prohlížeči setkávají, využívá příliš mnoho zdrojů nebo je špatně naprogramovaná. Vyčerpává pak data či baterii uživatele, který si toho nemusí být ani vědom. Chrome za účelem ochrany uživatelů bude tyto reklamy ze svého prostoru stahovat.

Google oznámil, že v rámci prohlížeče Chrome začne upozaďovat reklamy, které využívají příliš mnoho zdrojů. Konkrétně se jedná o nadměrné využití procesorového času a internetového připojení, čímž dochází k zátěži pro baterii i data uživatelů. Jedná se o důsledek snahy o lepší a snazší využívání zmíněného prohlížeče. Jak se ukázalo, řada reklam spotřebovává uživatelům příliš velké množství dat a lidé o tom nemusí ani vědět.

Jedná se o typy reklam, které jsou špatně naprogramované a nejsou optimalizované pro využití na internetu . Typickým příkladem jsou reklamy, které souběžně těží kryptoměny. Ty mohou kromě dat vyplýtvat i baterii konkrétního zařízení.

Tyto typy reklam tedy budou od konce srpna 2020 penalizovány. Konkrétně bude Chrome limitovat počet zdrojů, které může display reklama využít předtím, než na ni bude uživatel reagovat. Jakmile bude tento limit dosažen, v místě pro reklamu se zobrazí prázdné místo s informací, že byla odstraněna a uživatel se může následně dozvědět, co k tomuto kroku vedlo. V tomto případě vysoký počet použitých zdrojů.

Marshall Vale, produktový manažer pro Chrome, k této změně uvedl:

„Abychom určili limity pro stažení reklam, provedli jsme rozsáhlé testování těch, které prohlížeč Chrome vidí. Zaměřili jsme se na ty nejzávažnější reklamy. Na ty, které využívají větší šířku pásma procesoru (CPU) nebo sítě než 99,9 % všech detekovaných reklam pro daný zdroj.”

Google stanovil limit na 4 MB stažených dat a omezení procesorového času na 15 sekund v periodách po 30 sekundách. Případně 60 sekund celkově. Pouze 0,3 % reklam v současnosti překračuje tyto hraniční hodnoty. Sice se jedná o nízké číslo, nicméně tyto reklamy jsou zodpovědné za 27 % použitých dat a 28 % využití CPU.

Dle vyjádření Googlu budou tato omezení v následujících měsících nadále testovat a plánují během srpna spustit nový nástroj určený pro Chrome. Tvůrci reklam by tak měli mít dostatek prostoru se na tyto změny připravit.

Inzerenti současně budou mít k dispozici rozšířené reporty, díky kterým zjistí, jaké reklamy prohlížeč stáhl ze svého prostoru.

Zdroje: Wersm, Chrome

 
Štítky dokumentu: Google

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: