Google dostal rozum. Končí éra „not provided"?

11. 5. 2015 | Petr Michl

Mor „not provided" zavedený před třemi a půl lety prakticky zamezil správcům stránek, aby zjistili, přes jaké organické vyhledávací dotazy se dostali lidé na jejich stránky. Nová změna oznámená na blogu Google Webmasters Tools naznačuje změnu k lepšímu.

V jejich rámci nabízí nové  Search Analytics, které umožňují filtrování na úrovni  query. Dosud Top Queries a Top Pages reporty přinášely doslova data s příměsí fantasy. Tedy taková, která se nedala brát vážně. Nyní jsou slibována zlepšení, navíc by měly zahrnovat i „not provided" queries.  


Ukázka nvé Search analytics report ukazující rozdělí vyhledávání dle queries. Zdroj: www.michaelcottam.com

Nedá se říci, že by šlo o změny bez problémů. Michael Cottam třeba upozorňuje na to, že při exportu do Excelu se mu data lišila o 35 %. Jedná se ovšem zatím o beta verzi, která by ještě měla dostát zlepšení. Blog Google Webmasters Tools upozorňuje i na další pokročilé funkce, například na možnost rozdělení vyhledávání na to z desktopu a mobilního telefonu od určitého data. Přitom pochopitelně doporučuje vyzkoušet si porovnat období před a po 21. dubnu 2015, kdy u mobilního vyhledávání začal Google upřednostňovat mobile friendly stránky.

Největší novinkou je ale samozřejmě přístup k „not provided" queries. Je to náznak toho, že Google umí přehodnotit svá špatná rozhodnutí. Správci stránek pak mohou opět rozumět více svým návštěvníkům.

Zdroje:  Google Webmasters Tools, Michael Cottam


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: