Google překonal hranici 40 procent na českém trhu
Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu |
Podíl Googlu se po 4 letech dostal nad hranici 40 % v počtu odeslaných kliků, které posílá z vyhledávače na české webové stránky (44 %, Toplist, 35. týden 2010). Přes polovinu se podle průzkumu přehoupl počet každodenních uživatelů Googlu (55 %, Factum Invenio, březen 2010). Významně vzrostlo i pokrytí YouTube (součást Reklamní sítě Google), na kterém teď inzerenti mohou zasáhnout až tři čtvrtiny českých uživatelů (TNS Infratest, červen 2010), a stal se vedoucím českým video portálem ve velikosti, povědomí i oblibě uživatelů.
Podle průzkumu Factum Invenio (březen 2010) až 61,5 % českých pravidelných uživatelů internetu používá obvykle vyhledávač Google, z toho 32 % především Google a 31,5 % oba největší české vyhledávače najednou stejnou měrou. Na denní bázi vyhledávač Google využívá až 55 % respondentů, přičemž nejsilnější zastoupení má zejména u pokročilejších uživatelů. Při zahrnutí i méně častých užití pak Google vyhledávání využívají prakticky všichni pravidelní čeští návštěvníci internetu (98 %).
„Od roku 2006 v Česku ve vyhledávání organicky rosteme díky našim uživatelům, kteří oceňují nejen inovace a neustálé vylepšování vyhledávání, ale i kvalitu výsledků, které jim vyhledávání Google nabízí. Proto nás kromě pravidelného využívání též doporučují dál,“ říká Luděk Motyčka, marketingový ředitel českého Googlu a dodává: „Letos jsme se rozhodli jít o krok dál a povědomí o všestranných možnostech vyhledávání podporujeme edukační kampaní v tradičních médiích, kterou chceme oslovit i nepravidelné a budoucí české uživatele internetu, jež online médii nebylo možné zasáhnout.“
Vyhledávač Google dosáhl nejvyšší hodnocení jak v rámci spolehlivosti (relevantní výsledky), když to potvrdily až tři čtvrtiny uživatelů (74 %, Factum Invenio, březen 2010), tak i spokojenosti uživatelů, což uvedla velká většina respondentů (85 %, Factum Invenio, březen 2010). Pokrytí Reklamní sítí Google (webové stránky využívající reklamní systém Google AdSense) je nad hranicí 74 % uživatelů (zdroj: Google). Její významnou součástí je video portál YouTube, který je podle průzkumu TNS Infratest (červen 2010) v Česku vedoucím video portálem z hlediska velikosti, povědomí i obliby u českých uživatelů.
Na video portálu YouTube je možné zasáhnout až tři čtvrtiny českých uživatelů, třetinu dokonce na denní bázi. Povědomí o YouTube je v Čechách také velmi silné, jelikož až 98 % respondentů zná YouTube alespoň podle jména, téměř 70 % ho zná dokonce velmi dobře. Až dvě třetiny uživatelů, kteří YouTube používají, mají o YouTube nadstandardní mínění, a to velmi dobré až excelentní.
Ve srovnání s listopadem 2008 vzrostl zásah portálu YouTube v Čechách o 20 % (zdroj: Google). Českým inzerentům tak nabízí významnou kreativní platformu pro komunikaci. Vysokou odezvu na reklamy na YouTube potvrzuje zjištění, že až čtyři z deseti uživatelů navštíví webové stránky inzerenta poté, co vidí jeho reklamu na YouTube.