Google spouští AdLingo. Reklamní formát, který konverzuje s uživatelem
Google spouští nový reklamní formát s názvem AdLingo, ve kterém mohou inzerenti vést s uživateli dialog. AdLingo je marketingová platforma poskytující rámec pro display reklamy, do kterého lze zmíněné konverzační reklamy umístit.
Tato display reklama funguje jako aplikace pro zasílání zpráv a AdLingo poskytuje první obecně dostupný formát konverzačních reklam mimo aplikace pro zasílání zpráv. AdLingo spolupracuje s řadou chatbotových nástrojů, jako jsou například Microsoft Bot Framework, LiveEngage, Blip a Dialogflow a také s platformami poskytujících chatboty (např. LivePerson a Valassis Digital).
Mike Balducci, víceprezident společnosti Valassis Digital která se na spolupráci podílí, k tomuto formátu doplnil:
„Google poskytuje reklamu a my zajišťujeme chat. Google v podstatě vytvořil grafickou reklamu, která funguje jako aplikace pro zasílání zpráv. Služba AdLingo umožňuje zobrazování a používání mobilních aplikací a webových stránek v display reklamě. Je to velká změna v aplikaci technologií chatbotů, protože v podstatě z jakékoliv aplikace nebo webové stránky dělá součást rozhraní aplikace pro zasílání zpráv.”
Pro lepší obrázek, jak AdLingo funguje, si představte, že vás zajímají elektrokola. Uvidíte display reklamu, která je nabízí a najednou se reklama změní v chatovací bublinu, která vám řekne: „Ahoj, já jsem Ellie. Jak ti můžu pomoci?” A následně pomocí zvolení některé z možností nebo napsání textu sami řídíte, jakým směrem se bude konverzace ubírat. Chcete si prohlédnout nabídku nebo provést po prodejně? Potřebujete kolo na dojíždění nebo pro relaxaci? A na základě vašich odpovědí vám chatbot nabídne vhodné reakce.
Tento nový formát je možné využít v jakémkoliv odvětví. A protože jde o display reklamy v rámci obsahové sítě Google, platí se zde za CPM, tedy za každých 1 000 zobrazení. Nicméně reálnou hodnotou pro inzerenty je v tomto případě samotná interakce uživatele. Ta může trvat několik minut a není za ní účtován žádný další poplatek.
Obdobné reklamy byly dosud k dispozici například ve Facebook Messengeru. A ačkoliv prozatím nejsou k dispozici žádné statistiky, podle Balducciho by měla být cena za engagement nižší než na Messengeru.
Zdroje: Martech Today, AdLingo, VentureBeat