Google usnadňuje prezentaci dat ve formátu GIF

1. 6. 2017 | Milada Zemanová
Rozhýbejte grafy! Google představil nový nástroj Data GIF Maker, díky kterému můžete srovnávat vámi vybraná data v přehledném GIFu.

Google představil nový nástroj pro prezentaci dat, ve kterém můžete využít možnost vytváření GIFů. Data GIF Maker má umožnit prezentaci dat a přehledů zcela novým způsobem.

Do Data GIF Maker vkládáte data manuálně a je tedy jedno, jestli využijete data vlastní nebo například ta z Google Trends. Data GIF Maker můžete využít například pro porovnání konkurenčních vyhledávacích dotazů, výše prodeje, statistiky, apod.


Samotný proces tvorby GIFu je velice snadný, nejprve vyplníte názvy srovnávaných položek, jejich hodnoty a typ vzorku dat (například vyhledávání, populace, atd.) a pomocí tlačítka „launch comparison” (spustit srovnání, pozn. redakce) si vytvoříte vlastní srovnávací GIF.



Ačkoliv se jedná o zajímavou podobu prezentace dat, je potřeba si s jednotlivými možnostmi vyhrát a zjistit, jak se v GIFu chovají. Pokud máte například jednoho zástupce dat mnohem menší než druhého a charakteristika dat obsahuje mnoho znaků, nemusí se do GIFu vlézt, viz níže.



Jednotlivým položkám v GIFu můžete přiřadit jednu ze 4 základních barev, hotový pak jde následně stáhnout v nízké, nebo vysoké kvalitě. Vysoká kvalita se samozřejmě stahuje déle, ale je vhodnější pro sdílení na sociálních sítích.

Jedná se sice o drobný nástroj, může ale lehce učinit vaše články nebo příspěvky v sociálních médiích atraktivnější. GIFy prokazatelně zvyšují engagement na sociálních sítích, na Twitteru se jedná například o 6x vyšší zájem než u tweetu, který obsahuje pouze klasický text.

Zdroje: SocialMedia Today, Google

Štítky dokumentu: Google

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: