Hulvátským zákazníkům na Facebooku se dostalo hrubé záplaty. Facebook obchodního řetězce Target ovládl falešný social media manažer
Mluvit na rovinu s klienty a ještě lépe s ne-klienty, co si chtějí jen ulevit od vzteku, je sen každého pracovníka zákaznické péče. Obzvláště ti, kteří ji vykonávají v sociálních médiích, musí zpravidla mít sebeovládání jako budhistický mnich a pěkně poděkovat i za vyloženě nenávistné nebo nepochopitelné výlevy hulvátů. Minulý týden ovšem tito lidé získali nového hrdinu: trolla Mike Melgaarda, který v přestrojení za social media specialistu zákaznické péče odbavoval facebookové dotazy mířené na retailový řetězec Target po svém - tedy bez jakýchkoliv skrupulí.
Proč se k takovému činu naskytla vhodná příležitost? Target se rozhodl vystoupit proti rozdělování hraček na „pro holčičky" a „pro chlapečky". To neznamená, že by přestal prodávat růžové panenky Barbie nebo modrá autíčka. Prostě jen nechce nutně naznačovat, že modré autíčko není pro holky. Přesto byl tento krok velkým počtem lidí brán za úlitbu politické korektnosti a chtěli si na jeho facebookové stránce vylít zlost.
Už při oznámení nové praktiky Targetem tušil Melgaard, že se naskytuje šance k pořádnému trollingu. Vytvořil si facebookový účet s názvem Ask ForHelp a jako profilový obrázek vložil logo Targetu. Pak už jen stačilo na vzteklé výkřiky mířené na facebookovou stránku Targetu odpovídat jako jeho zástupce a to přesně tím způsobem, jakým by to chtěli učinit jeho pracovníci, ale nemůžou.
Například na oznámení: „Dřív jsem milovala nakupování v Target! Sbohem!" zareagoval poněkud vulgárním: „Bacha, ať tě při odchodu nepraští dveře tam, kde tě dobrý Bůh nathrl, Debbie." Uznáváme, v angličtině se to rýmuje o poznání lépe.
Kevin Johson si stěžoval, že už nebudou nakupovat v jejich politicky korektním transgender obchodě. Z účtu Ask ForHelp se mu dostalo odpovědi: „Kevine, neexistuje hezký způsob, jak to říct. Jsi opravdový vůl!"
Společný manželský účet rodiny Walkosů se vyjádřil tak, že jsou totálně proti odstranění rozdělení označení zboží dle pohlaví. „A my v Target jen chceme říct, že jsme totálně proti párům, které mají na Facebooku jeden účet. Je to směšné a prostě špatně. Nyní vás přidáme na seznam s názvem „Nemůžou tady nakupovat"," zněla reakce.
Od uživatele se jménem Rosie Shrum přišla lamentace: „Počkat!!!!! Co???? Kde teď najdu svoje tampóny. Jsme tak zmatený." Zmaten byl poté i náš falešný zástupce Targetu, napsal proto: „Rosie, my v Targetu jsme zmatení. Používáš fotografii muže, ale tvé jméno je Rosie a ptáš se, kde budou tampóny. Tampóny budou v sekci dámských hygienických prostředků. To je - v rozporu s tvým přesvědčením - mimo oddělení hraček. Děkujeme za tvou zákaznickou loajalitu."
Na dlouhou litanii od Lisy Marie pak přišla odpověď odkazující na známý reklamní slogan čokoládové tyčinky: „Liso, zníš, jako že potřebuješ Snickers. Prodáváme je v Targetu po paklech. Stav se a nějaké si kup."
Všechny tyto odpovědi byly skutečnými media manažery už smazány. A máme pocit, že, ač se nyní musí tvářit, že toto by nikdy neřekli a bylo to jen takové nešťastné nedopatření, jsou ve skrytu duše rádi, že to někdo vyslovil za ně. Printscreeny naštěstí zachoval pro budoucnost sám Melgaard. Výběr těch nejlepších můžete nalézt níže:
Zdroje: Mike Melgaard, Mashable, Time
Kam dál?
Hrubý přístup se nevyplatí ani k těm, co nejsou vaši zákazníci. Obvykle. Existují totiž výjimky. Jednou z nich byl v Česku dříve například způsob správy facebookové stránky hudebního festivalu Benátská noc a především filmu Babovřesky Zdeňkem Kubíkem. Přečtěte si o něm v článku Kubíkovřesky a Babovřesky aneb Nový přístup ke správě stránek na Facebooku.