Hýbající se billboard ze 72 školních autobusů upozornil na sexuální otroctví dětí
I hrůzná statistika není černá na bílém tak hrozivá. Nemá lidskou tvář, nekřičí, netečou ji slzy a nejsou za ní vidět jednotlivé lidské příběhy. PR stunt neziskové organizace Street Grace v Atlantě v USA nechal pocítit celému městu, že dětská prostituce je problém, který by se neměl přehlížet.
Minulé úterý 2. ledna byla svolána tisková konference na parkoviště, kde stálo na 72 školních autobusů. Mluvil na ní budoucí guvernér státu Georgia, vrchní státní zástupce a člověk, který přežil dráhu dětského prostituta z donucení. Akce se nekonala na parkovišti náhodou, po jejím skončení vyjelo do ulic 72 klasických žlutých autobusů. Tentokrát ovšem bez dětí. Každý z nich reprezentoval 50 dětí, které jsou sexuálními otroky a musí se nabízet za peníze. Celkově má jít ve státě Georgia o 3600 takto zneužitých dětí ročně.
Autobusy utvořily jednu dlouhou kolonu. Mimo nápisu na boku, který spolu s hashtagem #StopTraffic upozorňoval na přehlížená fakta kolemjdoucí, se to nejsilnější sdělení skrývalo na bílých střechách autobusů. Vrtulníky mediálních domů, které monitorují dopravní situaci věčně ucpané metropole, poslaly ten den do vysílání televizních stanic výmluvné záběry s popisem dané situace.
Atlanta se chystá na únorový Super Bowl. Zprávy médií referujících o dané kampani ale naznačovaly, že nejprve by se město mělo zaměřit na to, kolik dětí má toto město za kulisu k prodávání vlastního těla. Říká se, že fotografie vydá za tisíc slov. Díky výjimečné kampani, na které se podílely agentury BBDO Atlanta a Porter Novelli, byla upoutána k důležitým slovům skutečně masivní pozornost.