Infografika: Chatovací aplikace pomáhají zvyšovat open rate a budovat vztahy se zákazníky
Aplikace určené k odesílání zpráv jsou jedním z posledních trendů digitálního marketingu a pomáhají značkám zvýšit svůj open rate, podpořit viditelnost a budovat vztahy se zákazníky . Mezi populární aplikace v této oblasti patří například Facebook Messenger, WhatsApp a také čínský WeChat. Umožňují uživatelům komunikovat navzájem mezi sebou a samozřejmě i ve skupinách, ale co je pro marketéry zajímavější, dávají prostor firmám, aby sdílely své informace se zákazníky. Jak těmi stávajícími, tak potenciálními.
V roce 2015 byly mobilní chatovací aplikace poprvé užívané více než sociální sítě a od té doby jejich význam neustále roste. Není proto divu, že jsou stále více využívány, zvlášť když vykazují lepší výsledky než tradičnější marketingové nástroje, mezi nimi například e-mail. Celkovou důležitost chatovacích aplikací budeme v tomto článku ilustrovat na datech, která do přehledné infografiky seřadila společnost Cadoo.
Proč jsou chatovací aplikace úspěšné?
Jednou z výhod těchto aplikací je, že uspokojují zákazníkovu potřebu po komunikaci v reálném čase. Mohou však stavět na řadě dalších pozitiv:
● 66 % lidí po celém světě vlastní chytrý telefon, je zde tak široká skupina uživatelů, které je možné skrze chatovací aplikace oslovit. (Za poslední 4 roky došlo k nárůstu o 15 %)
● Vzhledem k tomu, že jsou tyto aplikace většinou zdarma, tak představují cenově výhodnou možnost pro oslovení zákazníků.
● Na úvodní obrazovce telefonu se zobrazuje upozornění, že uživateli dorazila zpráva. Nemusí se tak aktivně zajímat, zda obdržel novou informaci (což platí například pro e-mail).
● Při průměrné míře odhlášení pod 1% mají aplikace pro zasílání zpráv tendenci budovat vysokou míru loajality.
Jak zvýšit svůj open rate?
Open rate, nebo-li míra otevření, je důležitá. Chcete přeci svým sdělením přimět stávající či potenciální zákazníky, aby se zajímali o další informace. Pokud chcete zvýšit procento otevřených zpráv, vyzkoušejte následující techniky:
● Využívejte populární či rostoucí chatovací aplikace. Máte tak vysokou šanci, že je vaši zákazníci již budou používat. Vytvořením prostoru, kde vás mohou zákazníci napřímo kontaktovat, můžete posílit svůj vztah a dobrý vztah v důsledku vede i k vyššímu open rate.
● Měli byste také vytvořit samostatnou chatovací komunitu pro stávající partnery a klienty. Pomocí aplikace pro zasílání zpráv můžete posílat aktualizace v reálném čase a ti tak budou neustále v obraze.
● Podle průzkumu společnosti HubSpot z roku 2017 celkem 48 % spotřebitelů považuje chat v reálném čase za nejefektivnější způsob pro kontaktování firmy. Zkuste být proto inovativní a zapojit do svých chatů i chatboty. Chatboti mohou lidem, kteří vás kontaktují, poskytovat informace 24 / 7.
● Myslete na osobitost a zaměřte se na individuální zprávy . Personalizovaný marketing je vysoce efektivní při komunikaci se zákazníky a udržení míry zaujetí.
● Spolupracujte s influencery, kteří dokáží zapojit vaše zákazníky. Jen se ujistěte, že zmíněný influencer skutečně oslovuje vaše cílové publikum a koresponduje s hodnotami vaší značky.
Na chatovací aplikace se spoléhá řada firem. Mezi nimi například mezinárodní cestovní agentura Holiday Pirates. Ta rozesílá zprávy svým zákazníkům právě přes zmíněné aplikace. Informuje je o jednotlivých nabídkách dovolené a její open rate se pohybuje okolo 90 % a následná proklikovost průměrně činí 50 až 60 %.
Facebook Messenger a další aplikace tak nabízí široký potenciál pro komunikaci s klienty, který však řada firem ještě nevyužívá naplno. Vzhledem k vzrůstajícímu trendu používání těchto aplikací však můžeme předpokládat, že právě chaty a chatboty budou hrát stále důležitější roli ve vztahu značka-zákazník.
Celou infografiku si můžete prohlédnout níže.
Zdroje: Smart Insight, Cadoo, Statista