Infografika: Jak moc a proč lidé blokují online reklamy
- Jak dosáhnout lepšího výkonu?
- Jak lépe zacílit zákazníky?
- Jak zvýšit konverzi?
- Jak využít levnější ceny reklamy?
Nástroje pro blokování reklamy, tzv. adblocky, jsou stále častější. Uživatelé chtějí mít větší kontrolu nad obsahem, který se jim zobrazuje a značky musí brát v potaz existenci adblocků a především by se ale měly zamyslet, proč je uživatelé vůbec využívají. V přehledné infografice od společnosti GlobalWebIndex se na tyto a další otázky dozvíte odpovědi. GlobalWebIndex vyzpovídala přes 93 000 uživatelů ve věku 16 až 64 let, mezi nimiž bylo přes 42 000 respondentů, kteří v minulých měsících využívali adblock.
Kdo využívá adblock
Podle dat GlobalWebIndex v současné době využívá nástroje pro blokování reklamy celkem 47 % všech internetových uživatelů. 58 % z nich jsou muži a co se týče věkového rozložení, tak adblocky v 63 % případů využívají lidé ve věku 16 až 34 let.
Proč lidé blokují reklamy
Jako nejčastější důvod respondenti uváděli, že vídají příliš mnoho reklam (48 % dotazovaných). V těsném závěsu byla odpověď, že jsou reklamy příliš nerelevantní či otravné (47 %) a pro 44 % uživatelů jsou reklamy prostě rušivé. Mezi dalšími odpověďmi se vyskytovaly názory, že reklamy obsahují viry, zabírají příliš místa na obrazovce a také, že mohou ohrozit online soukromí.
Jak lidé s adblockem přijdou do kontaktu se značkami
To, že lidé blokují reklamy, neznamená, že se k nim nedostávají informace o značkách. Nejčastěji se o nich dozví pomocí internetových vyhledávačů (v 39 % případů), následují reklamy v televizi, které osloví zákazníka ve 33 % případů a také ústní doporučení (32 %).
Adblocky nenachází své uplatnění pouze na desktopech. Evropští respondenti studie mají například adblock na desktopech v 36 % případů. 23 % je využívá na mobilních telefonech a 13 % na tabletech. Zajímavé také je, že lidé, kteří využívají adblocky, jsou často také předplatiteli a hradí si placené členství. Je pro ně důležitý obsah bez reklam a prémiové služby jsou pro ně velmi atraktivní. A právě toto tak může být cesta, jak mohou značky oslovit své potenciální zákazníky, kteří online reklamu vytěsňují. Ne každá značka může ovšem volit obchodní model podobný Netflixu. Co jim zbývá? „Jednou z cest je nespoléhat se jen na internetovoureklamu, ale budovat svou značku také skrze tradičnější marketingové a reklamní kanály. Mocnou zbraní jsou stále Public Relations," uvádí majitel a jednatel PR a komunikační agentury Focus Agency, Robert Svoboda, a dodává: „Když má značka dobrý obsah, který mají lidé rádi a nepovažují ho za a priori reklamní, může se do značné míry prosadit i na internetu navzdory adblockům."
Celou infografiku včetně další chatakteristiky uživatelů s aktivními adblocky, si můžete prohlédnout níže.
Zdroje: Digital information world