Infografika: Zákazníci utratili při Dni dopravy zdarma přes 208 miliónů korun
Již potřetí se mezi českými e-shopy konal Den dopravy zdarma. Do akce, kterou pořádá nákupní portál Heureka.cz, se v letošním roce zapojilo 1 244 e-shopů. Útraty zákazníků během tohoto dne překročily 208 miliónů korun a zákazníci na dopravě ušetřili přes 12 miliónů korun.
Ne každý zahraniční svátek či zvyk vytvořený za účelem zvýšení zisků obchodníků se u nás uchytí. Idea Dne dopravy zdarma ovšem v prostředí české e-commerce zdomácněla okamžitě. Během letošního třetího ročníku nakoupili internetoví zákazníci zboží za více než 208 miliónů korun. „V letošním roce akce opět slavila jak mezi e-shopy, tak mezi zákazníky úspěch. Celkem se zapojilo 1 244 e-shopů a dosažený obrat vzrostl oproti loňskému ročníku zhruba o 15 %,“ hodnotí akci Radka Haasová, vedoucí oddělení podpory e-shopů, která celou akci na Heurece zastřešuje.
Speciálně mezi českými zákazníky je doprava zdarma velmi vítaným bonusem. Při rozhodování o nákupu na internetu je cena dopravy důležitým prvkem. Cílem této akce je zlákat k nákupu nejen vánočních dárků také zákazníky, kteří to zatím neměli v plánu. V průběhu Dne dopravy zdarma ušetřili zákazníci na dopravě pře 12 miliónů korun.
Průměrná cena objednávky oproti běžným dnům mírně snížila, většinou se však nákup neskládal z jedné třísetkorunové položky. „Podle našich dat byly v jedné objednávce průměrně dva produkty. Její celková hodnota byla mírně pod úrovní loňského roku na 1 554 korunách. Zajímavé je, že na Slovensku, kde akce letos probíhala poprvé, byla tato částka v přepočtu 2 802 korun (101 €),“ dodává Radka Haasová.
Celkový počet objednávek se během 24 hodin bez poštovného vyšplhal v zapojených e-shopech na 134 000, a již tradičně zákazníci nejvíce objednávali elektroniku (24 % všech objednávek), bílé zboží (22 %), a Dětské zboží nebo Dům a zahradu (oboje shodně 12 %).
Akce byla výhodná také pro samotné e-shopy. Těm, které se do akce zapojily, se oproti minulému týdnu zvýšil počet objednávek o 384 %.
Den dopravy zdarma se letos poprvé konal také na Slovensku. „Do slovenské akce se zapojilo 255 e-shopů a zákazníci v nich utratili přes dva miliony euro, tedy zhruba 63 miliónů korun,“ doplňuje Radka Haasová. Na dopravě slovenští zákazníci ušetřili 65 tisíc euro a nejčastěji objednávali zboží z kategorie Dům a zahrada (21 %), Elektronika (17 %) nebo Hobby (15 %).
Kompletní infografiku si můžete prohlédnout níže: