Inovace pro papír - augmentovaná realita oživuje přání a bubnovat se dá i na plakátu
Papír patří mezi nejstarší média a postupně uvolňuje místo svých digitálním následovníkům. Jednou z částí procesu přechodu od jedné mediální formy k další o něco sofistikovanější je i snaha o jejich propojení. Existuje řada lidí, kteří se papíru nechtějí vzdát a jsou i tací, kteří ho umí vylepšit.
Představte si například tradiční papírové přání. Za dobu své existence příliš změn neprodělala, největší novinku představovala před lety přání, která po otevření začala hrát otravnou melodii. Ale v době augmentované reality lze i k tradičnímu papírovému blahopřání přistoupit o něco jinak.
Projekt Gizmo greeting cards - doplňuje papírová o augmentovanou realitu, ve které jsou zobrazovány adresné 3D video zprávy. Robot Gizmo tak prostřednictvím moderní technologie přeje lidem k narozeninám, svátkům a jiným významným dnům.
K blahopřání jsou připojeny i speciální nálepky a po naskenování správného kódu se objeví Gizmo a předá zprávu.
Do vylepšování blahopřání, ale například i plakátů se pustila i britská firma Novalia. Mezi její výrobky patří plakát bicích, na který se dá hrát jen pomocí prstů.
Plakát sám je i reproduktor a k dispozici je také bluetooth verze, na kterou se hraje přes iPad a iPhone. Podobně upgradovaný papír ale má široké využití. Generální ředitelka společnosti Novalia, Kate Stone, zmínila možnost aplikace i pro noviny. Prostě se dotknete příběhu, který vás v novinách zaujme, a necháte si přes aplikaci na svém chytrém telefonu poslat celou tiskovou zprávu nebo další materiály.
Mezi další papírové inovace lze zařadit i mobilní apliakci colAR, která přetváří tradiční 2D omalovánky do 3D modelů, které před očima doslova ožívají.
Znovu je to díky augmentované realitě. Aplikace pracuje pouze s vlastními obrázky, ale ty se dají stáhnout ze stránek společnosti a jednoduše vytisknout doma. Pak jen stačí svůj chytrý telefon s aplikací namířit na vybarvený obrázek a počkat na “kouzlo”.
Papír se tak možná ještě nějakou dobu neodebere do společnosti kamenných destiček.
Zdroje: www.mashable.com, www.adweek.com