Instagram povolí u firemních účtů propagaci příspěvků

1. 6. 2016 | Petr Michl
Instagram oznámil zásadní novinky k chystaným firemním profilům. Značky budou moci konečně zjistit dosah jejich příspěvků. Jednotlivé posty půjde navíc nově i propagovat.

Dosud jste mohli na Instagramu u vašich příspěvků pouze odhadovat jejich dosahna základě počtu followerů. Instagram nyní oznámil, že u připravovaných Business Tools pro firemní účty bude možné tuto informaci zobrazit.

Je nutné připomenout, že nejde o metriku zobrazující, kolik lidí si fotografii či video skutečně prohlédlo. Podobě jako u znázornění dosahu na Facebooku jde o imprese, o číslo lidí, kteří proscrollovali částí feedu, kde se příspěvek nacházel.

Na blogu Instagramu bylo potvrzeno to, co bylo zveřejněno před dvěma týdny Nový analytický přehled Insights bude obsahovat data o followerech zahrnující jejich věk, pohlaví, geografickou příslušnost a aktivitu followera vtaženou k danému účtu.

Položka „Top posts" zobrazí všechny fotografie za specifikované období (7 nebo 30 dní) seřazené dle počtu impresí. Níže zobrazený náhled umožňuje mimo jiné okamžité vizuální porovnání náhledů naznačující, co funguje a co ne.



Příspěvky půjdou konečně propagovat

Po zobrazení údaje, ke kolika uživatelům se jejich příspěvky dostaly, je pro značky další zásadní novinkou také možnost propagovat jednotlivé příspěvky za účelem navýšení jejich dosahu. Nebylo přitom upřesněno, zdali půjde do těchto příspěvků přidat také link, jako to dosud jde jen u přímých reklamních formátů. Instagram uvádí, že půjde vybrat jakýkoliv z příspěvků, zacílit ho a propagaci omezit na libovolnou dobu.

Kdy se na to vše budeme moct těšit? Ač nadpis článku na blogu Instagramu nese v názvu Coming  Soon", zase tak brzo to nebude. Značky v USA, Austrálii a na Novém Zélandu se firemních profilů dočkají během příštích měsíců. Na dalších trhy pak přijdou do konce letošního roku.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: