Instagram představil kvízové samolepky ve Stories
Instagram i nadále rozšiřuje možnosti, jakými mohou uživatelé interagovat. Nově za tímto účelem představil tzv. Quiz stickers (Kvízové samolepky, pozn. redakce). Ty umožňují do Stories vložit otázku a k ní až 4 možnosti odpovědí. Pokládat interaktivní otázky je možné již od roku 2017, kvízová podoba je ovšem novinkou.
Jakmile uživatel některou z odpovědí zvolí, uvidí, jestli si tipnul správně . A autor otázky může sledovat, kolik uživatelů otázku zodpovědělo, jaký zvolili odpovědi a jak kdo hlasoval. Jak tvorba Kvíz samolepky probíhá si prohlédněte ve videu níže.
Starting today, you can use the new quiz sticker in Stories to ask your friends and followers a multiple-choice question. See how well your friends know you.pic.twitter.com/a6y1PaOnSY
Kvíz samolepky jsou již k dispozici na Androidech a postupně se odkrývají všem uživatelům. Pokud byste si chtěli tento formát vyzkoušet, ale nechcete pokládat konkrétní otázky, pak stačí poklepat na ikonu kostek. Ty se zobrazují ve spodní části obrazovky a Instagram uveřejní náhodnou otázku. Zmíněná funkce prozatím ale není dostupná na všech zařízeních.
Zmíněné Kvíz samolepky je možné využít i za obchodními účely. Značky si mohou otestovat, jak dobře je jejich fanoušci znají, případně s jejich pomocí sbírat zpětnou vazbu na konkrétní produkt.
Facebook se ve svých Stories snaží přiblížit Instagramu
Sociální síť Facebook chce být pro své uživatele zajímavější, a tak přebírá funkce, které byly doménou Instagramu. Snaží se například zatraktivnit Stories, aby je i v rámci Facebooku lidé využívali. Nově například zkouší různé formy textu a umožňuje lidem využívat až 5 různých fontů písem při tvorbě FB příběhů.
Mezi nimi jsou: Fancy (Ozdobné), Simple (Jednoduché), Clean (Čisté), Headline (Titulek), Casual (Běžné). Pokud vám tyto fonty zní povědomě, tak jste na správné stopě. Obdobné možnosti nabízí právě Instagram pro užití ve svých Stories.
New! Facebook is testing a ‘text effects’ feature for posts published via desktop (maybe mobile too).
— Matt Navarra (@MattNavarra) 20. dubna 2019
You can select the following font styles (same as Facebook Stories font styles):
Fancy
Simple
Clean
Headline
Casual
h/t @ScottGrenney pic.twitter.com/G5dBVgdfWV
Prozatím je tato funkce k dispozici na desktopu, ale je otázkou času, kdy se jí dočkáme i v mobilních telefonech. Zvyšování pozornosti a engagementu uživatelů je cíl, kterého se snaží Instagram i Facebook dlouhodobě dosahovat. Uvidíme, jaké další kroky si za tímto účelem připraví.