Instagram Reels přichází s řadou vylepšení. Délka se prodlužuje až na půl minuty
- Jak tvořit atraktivní obsah?
- Jak zaujmout v sociálních médiích?
- Jak zesilovat vliv u zákazníků?
- Jak využívat ambasadory značky?
Instagram Reels rozhodně nejsou brány jako něco neměnného. Krátce po jejich globálním uveřejnění přichází Facebook s updatem, který řeší zásadní připomínky dosavadních uživatelů.
Nechte to delší
Stopáž Instagram Reels se z původního 15vteřinového limitu prodlužuje, a to na až na půl minuty. TikTok nabízí až 4 po sobě jdoucí videa po 15vteřinách, tedy celou minutu. To pomáhá tomu, aby nebyl v této aplikace pouze lip-sync obsah. Uvidíme, jak dlouho Instagram u maximální poloviční délky vydrží.
Více času na přípravu a lepší editace
Než se dostanete před tvorbou Reels videa „na značky“, může to trvat víc než pár vteřin. Instagram nyní prodlužuje maximální možnou délku samospouště. Ta teď bude činit 10 vteřin.
K tomu se přidávají i bohatší možnosti střihu a editace samotného videa.
Jak si vedou Reels
Odpověď na to, jak si skutečně vedou Reels, nemáme podloženou daty. Facebook zatím pouze vydal prohlášení o tom, jak se Reels daří v Indii. Což je celkem logické, TikTok je tam totiž zakázán a měl u části veřejnosti špatnou pověst.
Někteří uživatelé Instagramu vnímají Reels jako nechtěného vetřelce. Jiní znalí daného formátu je považují za slušný formát, kterému ale něco z možností TikToku stále chybí. Instagram již má skvělou zkušenost se Stories jako se zkopírovanou funkcí Snapchatu, na kterou své uživatele až překvapivě snadno naučil. Je obtížné říct, jestli se mu povede ten samý trik i s Reels. Výchozí podmínky má proto rozhodně horší.
Nějakou chvíli se zdálo, že mu minimálně na nejlukrativnějším domácím trhu pomůže rozhodnutí shora a TikTok čeká v USA zákaz. S dohodou o vznik entity TikTOk Global ve sloupráci s americkými společnostmi Oracle a Wallmart tato možnost ovšem padá. Ostatně americký soud dokonce zrušil platnost vládního rozhodnutí o zákazu TikToku, které mělo vejít v platnost minulý týden.
— TikTok_Comms (@tiktok_comms) September 28, 2020
Facebook, potažmo Instagram, tak může hřát u srdce zatím jen to, že personalizace TikToku v USA bude pravděpodobně poněkud zaostávat. ByteDance totiž dle CNBC nebude mít dovoleno předat společnosti Oracle algoritmy a technologie, na kterých je právě sledování uživatelů a personalizace doporučování obsahu založena.
Tip redakce
Spoře oděné 10leté holky svíjející se u rapu? Jistě. Na TikToku ale najdete také tipy na opravu chaty, příští hvězdy hudebních hitparád, komiky, zdravé recepty nebo popularizátory vědy. To vše se snaží zdůraznit brandová kampaň TikToku, která chce zbořit s ním spojené stereotypy.