Instagram začíná testovat call-to-action tlačítka. Nechybí ani to nákupní
Instagram byl dlouho především oázou bez reklam, kde i značky hrají - bez možnosti přidat k příspěvkům linky - tu samou hru jako uživatelé. Instagram však nyní ohlásil, že chystá call-to-action tlačítka. Mezi nimi nebude samozřejmě chybět ani to spojené s nákupem.
Výše zmíněnou ne-reklamní auru na Instagramu na některých trzích už podzimu 2013 částečně změnily sponzorované příspěvky. Přesto je dosud Instagram spíše nástrojem pro budování značky, nikoliv pro prodej. Příchod call-to-action tlačítek to má ovšem změnit. Na svém blogu Instagram uvádí:
„Inzerenti chtějí zlepšit své podnikatelské výsledky skrze více cílů - od povědomí a asociace se sdělením značky k návštěvám webu a offline prodejům - a naše formáty se vyvinou tak, aby sloužily všem těmto účelům. To nepomůže pouze inzerentům, ale celé komunitě, protože se lidé budou moci dozvědět více o produktu či službě a poté ihned z reklamy přistoupit k akci, například k registraci na stránce, nakoupení produktu či stažení aplikace. V nadcházejících dnech začneme testovat tyto formáty umožňující přímou odpověď."
Níže si můžete ukázky call-to-action tlačítek prohlédnout. Jde o tyto: SHOP NOW, INSTALL NOW a SIGN UP.
Instagram zároveň přislíbil, že pracuje na vylepšení sponzorovaných příspěvků, přesněji řečeno na vylepšení jejich cílení. Nebylo totiž dosud výjimkou, že dolary napumpovaný dosah se dostal k uživatelům, kteří neváhali v komentářích vyjádřit svou nespokojenost se zobrazením nerelevantního příspěvku. Tím nechceme říct, že obecně nefungovaly. Instagram ve svém blogu nezapomněl pochválit jejich efektivitu. V rámci 475 kampaní měřených globálně nástrojem byl ad recall konkrétních příspěvků 2,9x vyšší ve srovnání s tím, co považuje výzkumná společnost Nielsen za normu u online reklam.
Z českého pohledu je jediným problémem to, že u nás zatím nefungují ani sponzorované příspěvky. Možná se ale blýská na lepší časy. V uplynulém týdnu Instagram oznámil, že rozšířil na více trhů včetně sousedního Německa formát Carousel Ads, který dokáže také odvést uživatele ke kýžené konverzi na jiné stránce. Třeba se tak dostane brzy i přes hranice k nám. Formát reklamy s call-to-action tlačítky bude nyní testován s omezeným množstvím Facebook partnerů, tedy skutečně velkých inzerentů. Optimistický odhad pro globální roll-out přitom zní „do konce tohoto roku".