Nivea v Brazílii vytvořila panenky, které na slunci zrudnou. Učí děti nanášet opalovací krém

3. 6. 2015 | Petr Michl



V Brazílii jsou lidé velice štědře vystaveni paprskům slunce a tím pádem i nebezpečí vzniku rakoviny kůže. Rizika spojená s pobytem na slunci může pochopit snadno dospělý, ale vysvětlete to dětem, které si chtějí především hrát. Nivea v nové kampani vše nenásilně vysvětluje s pomocí panenek.

Je úplně jedno, jak voňavý a s jakým ochranným faktorem máte opalovací krém - jedno je jisté: vaše děti si rozmazávání matlavého krému neužívají a často se mu budou bránit. Když jsou venku, chtějí si hrát, ne podstupovat kůry jak v kosmetickém salonu. Platí to i na brazilských plážích. Nivea proto přišla se sérií hraček, panenek s velkou hlavou a světlou kůží, která ovšem pod intenzivním sluncem zčervená. Pokud se ovšem panenky namažou opalovacím krémem, nespálí se.


Není divu, že měl tento nápad realizovaný kampaní FCB Brasil silně edukační účinek. Dokázal totiž znázornit rizika přílišného vystavování se slunci v praxi a bez zbytečného mentorování. Děti si samy vyzkoušely nanášení opalovacího krému na panenku a měly tak menší problém pomoci později i sobě. Zkrátka win-win situace pro rodiče, děti a samozřejmě i Niveu.


Nivea v Brazílii nemíří na matky na plážích poprvé. Loni byla oceněna Grand Prix v Cannes kampaň, která jim pomáhala udržet si přehled o tom, kde jejich děti jsou a zabránit tomu, aby odběhly příliš daleko.  Z reklamy na Niveu v časopise šlo vytrhnout vodě odolný náramek s GPS lokátorem určený na zápěstí dětí. Po stáhnutí aplikace Nivea dostávaly matky upozornění, pokud se jejich děti vzdálily na více než povolenou vzdálenost.



Kam dál?

Brazilské kampaně značek opalovacíh krémů jsou tradičně nápadité. Mezi skutečně úspěšnou virální kampaní a celospolečenským dopadem není pokaždé rovnítko. K němu je totiž často důležité i aktivovat důvěry hodná média a přidat něco navíc. To vše se povedlo brazilské značce prodávající opalovací krémy, Sol de Janeiro. V Brazílii je v některých částech země tetování u mladých téměř normou a hádejte, kdo tak vidí na rozdíl lékařů jejich kůži skutečně detailně.



Jsou to právě tatéři a ti dostali základní dermatologické školení, aby mohli na nebezpečná znaménka a potřebu zajít za lékařem své klienty upozornit. Při vyškolených 450 tatérech a 6 klientech denně mluvíme o 18 900 předběžně vyšetřených týdně - a to už je ohromné číslo. Více si o kampani přečtěte v článku
PR jako dobro: Značka opalovacích krémů naučila rozpoznávat tatéry nebezpečné pihy.


Zdroje: Creativity Online, Ad Online

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: