Invia dělá hvězdou své TV reklamy každý den jiného soutěžícího
Aktuální televizní kampaň cestovní agentury Invia na podporu prodeje letních zájezdů má velmi zajímavý model personalizace. Kdokoliv může zaslat fotografii z vlastní dovolené a spatřit se pak po celý jeden den v televizi. Dopředu také ví, kdy to bude. A ještě získá odměnu.
„Jako základ jsme použili kreativní koncept z léta Dovolená na Výbornou, který vtipnou formou ukazuje příběhy rodiny Výborných. Hlavní myšlenkou je komunikace benefitů pro zákazníky při nákupu dovolené v režimu First Minute a zároveň originální aktivace diváků k interakci pomocí dynamické obměny TV spotů,“ vysvětluje Michal Bošela, brand manager cestovní agentury Invia, která je jedničkou v online prodeji dovolených na českém trhu.
Lidé mohou na webovou stránku Mojedovolena.cz nahrávat své fotografie, z těch Invia vybere nejlepší snímky, které jsou poté každý den dynamicky umísťovány přímo do televizní reklamy Invia. Autoři vybraných snímků obdrží voucher na nákup dovolené v hodnotě 2 000 Kč a zároveň jsou dopředu informováni, v jaký den a čas i na jakém kanálu se ve spotu jejich fotografie objeví. Každý den je vyhrazený pro jednoho výherce. Ten se průběžně může vidět na všech stanicích Prima Group a Óčko.
„Troufnu si říct, že tento přístup, kdy dochází ke změně části obsahu TV reklamy, v tomto formátu a objemu na českém trhu ještě nikdo nevyzkoušel. Prozatím aktivaci hodnotím jako velmi úspěšnou, aktuálně nám fotografie nahrálo více než 400 účastníků, a to jsme teprve na začátku. Základem úspěchu je, že aktivace vzbuzuje u lidí zájem nejen o výhru, ale jsou také motivovaní touhou být součástí televizního vysílání a pochlubit se rodině, kamarádům a známým, “ dodává Michal Bošela o kampani, za níž stojí agentura Addict.
Současně s informacemi, kdy reklama poběží v TV, dostávají výherci i link na svůj personalizovaný spot na YouTube, aby ho mohli dále šířit po svých sociálních sítích. Soutěžní část poběží do konce ledna. Celá kampaň na First Minute zájezdy, která běží i ve spotech v rádiu a je vidět na venkovních plochách, však potrvá až do konce února.
Tip redakce:
Kampaň Invia stojí na tzv. egobaitingu. Nalákala stovky lidí na možnost být vidět na televizní obrazovce. Nedávná kampaň Marketing Festivalu tento princip posunula v digitální podobě výše, když zaslala skutečně personalizované video několika tisícům předchozích účastníků odborné konference.
Personalizaci v newsletteru a při cílení reklamy pak pro CK Fischer realizoval Wunderman Praha, navíc s využitím umělé inteligence nástroje IBM Watson.
Z ranku TV reklamy pak musíme zmínit systém NEBE a jeho schopnost připravit dynamickou reklamu. Díky němu bylo možné pro Sazkabet vytvořit reklamu s aktuálními kurzy, která běžela během zápasu několikrát, vždy s informacemi, které nebyly staré ani ne pět minut. Kreativa se přitom připraví pouze jednou a celý proces publikace reklamy probíhá zcela automaticky na základě vložených dat. Více podrobností najdete zde.