Jack Daniel’s rozšiřuje svoji etiketu pomocí augmentové reality

23. 5. 2019 | Aneta Birnerova
Jack Daniel’s Tennessee Whisky shrnuje 150 let své historie na každé etiketě. K jejímu odhalení si stačí stáhnout mobilní aplikaci a namířit ji na lahev legendárního nápoje.

Zdroj: Jack Daniel

Nejprodávanější značka whisky v Americe, Jack Daniel’s zve své fanoušky na virtuální procházku po destilerii prostřednictvím propracovaných příběhů, které se před vámi doslova rozevřou jako kniha po nasměrování mobilního telefonu se staženou aplikací na jakoukoliv etiketu. Originální aplikaci s názvem Jack Daniel's AR Experience najdete od tohoto pondělí v App Storu i Google Play (bohužel bez VPN šarád v Česku nepůjde, pozn. red.).

Rukopis značky prosvítá v unikátním designu připomínajícím ručně vyřezávané prostředí bohaté na detaily a pracující s aktuálním světlem a texturou reálného pozadí lahve. To vše doplňuje téměř desetiminutový sametově hluboký voiceover umocňující atmosféru hořkosladkého životního údělu starých amerických farmářů.

Zážitek poskytnutý augmentovanou realitou lze rozdělit na tři příběhy. V prvním se etiketa otevírá a proměňuje na miniaturní verzi destilerie v Lynchburgu ve státě Tennessee. Druhý příběh popisuje proces výroby nápoje podle 150 let starého receptu a třetí příběh představuje samotného Jacka Daniela.

Jeff Cole, který u značky Jack Daniel’s zastává funkci mediálního ředitele vidí kampaň jako další krok na cestě k zákazníkovi:

„Dnes je pro nás velice důležité oslovit fanoušky a zákazníky tam, kde se právě nachází. To znamená sdílet s nim unikátní, zajímavý a relevantní obsah prostřednictvím různých médií. V roce 2016 jsme spustili imerzivní kampaň s virtuální realitou a od roku 2018 běží náš oficiální podcast ‘Around the Barrel.’ Tato zkušenost s augmentovou realitou posouvá narativ naši značky značky zase o kousek dále.“

Nicméně pokud se vám nebude chtít investovat do celé lahve Jack Daniel’s (která musí být alespoň půllitrová, z 1 dcl lahvičky z freeshopu na letišti žádný nezapomenutelný příběh nevznikne) a stáhnete si pouze aplikaci, čeká na vás mírné zklamání. V aplikaci najdete pouze nudný dvourozměrný text, který sice popisuje totéž, co vyobrazuje augmentová realita, ale chybí onen požitek z každého detailu destilerie, na který vás upozorňuje drsný baryton.

Zdroj: Jack Daniel

Za vytvořením rozšířené reality stojí start-up Tactic se sídlem v San Francisku, který se specializuje na imerzivní zážitky.

Vzkaz na láhvi

Jack Daniel’s rozhodně není první značkou, která přichází s augmentovou realitu rozšiřující možnosti příběhu na etiketě. Tento marketingový tah již učinila například Shackleton WhiskyGlenlivet nebo exotická Bombay SapphireZe strany legendární whisky z Tennessee se tedy nejedná o snahu šokovat svět nevídanými inovacemi, ale spíš spoluvytvářet neustále se měnící marketingové podmínky, které značka musí splňovat, aby dosáhla statutu prémiového alkoholu. Předpokládáme, že kreativní využívání nových technologií zůstane i do budoucna jeho nedílnou součástí.

Zdroj: vrscout.comthedrum.comventurebeat.commobile-ar.reality.news


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: