JetBlue prodává suvenýry pro workoholiky, kteří nechtějí jet na dovolenou
Máte také kolem sebe někoho, kdo zásadně odmítá využít svou dovolenou? Tito lidé jsou také ochuzeni o jednu zásadní věc, která je s cestováním úzce spojená – suvenýry.
Aerolinka JetBlue se rozhodla těmto lidem ukázat, jaké by to bylo takový suvenýr z dovolené mít. Akorát v trochu jiném duchu. Přišla s vlastní várkou „kancelářských suvenýrů“, aby workoholici mohli dostat na památku něco z jejich každodenní destinace. Ty jsou k dispozici na eshopu www.shopjetblue.com a najdete mezi nimi například hrníčky s nápisem „Pamatuješ si co jsem řekl na tom meetingu?“ nebo svíčky s aroma oddělení lidských zdrojů. Všechny suvenýry se cenově pohybují v rozmezí 10 až 15 dolarů, jen soška kancelářského telefonu stojí pouze 6 dolarů.
Sarkastické a kýčovité produkty, které vznikly pod taktovkou agentury MullenLowe, úsměvnou cestou upozorňují na skutečný problém. Američané milují zážitky, které mají z dovolené, dlouhodobě se ale počet jejich výletů snižuje. „Pokud je vaše poslední pozitivní vzpomínka na to, že někdo zapomněl bagel v kuchyňce, pak s vámi soucítíme,“ řekla Heather Berko, manažerka pro reklamu a obsah v JetBlue. „Tyto suvenýry jsou jen cestou, jak všem připomenout, že jsou i jiná místa, kde na ně čeká modrá obloha, čerstvý vzduch a veselejší vzpomínky,“ okomentovala smutný trend amerických rodin.
Agenturní kreativci se nechali inspirovat výzkumem, který jim ukázal cestu. „Zjistili jsme, že 91 % lidí tvrdí, že nejlepší vzpomínky mají z dovolené, a přesto jsme jako národ přestali na dovolenou jezdit,“ řekla kreativní ředitelka MullenLowe Amy Ferguson. „A tak jsme se sami sebe zeptali, jaké vzpomínky si teď vytváříme? A odpovědí jsou nudné pracovní vzpomínky,“ popsala cestu vzniku nápadu kancelářských suvenýrů. „Každý samozřejmě zná laciné dárky z dovolené, ale z kanceláře? Při vytváření suvenýrů jsme se nemohli přestat smát, protože jsme věděli, že je to opravdu vtipný nápad,“ představila Amy Ferguson proces vymýšlení a vytváření suvenýrů.
Nejoblíbenějším produktem je hrníček s nápisem „Vraťme se k původnímu tématu“. Svíčky se například objevily i v kampani na Instagramu, kde k nim byl připravený i komentář: „Nyní si můžete domů odnést nádech pravidel a uvítací materiály. Je to jako pořadač na papíry pro vaše smysly. Přivoňte si ke krásným chvílím, které jste zažili s oddělením pro lidské zdroje.“
Suvenýry nebyly ale propagované pouze na Instagramu. Na jeden den byl otevřen na Manhattanu také pop-up shop s veškerým sortimentem a JetBlue také uzavřela partnerství s Redittem, kde byly produkty zobrazovány v kategoriích o cestování a kanceláři.
Zdroj: Adweek