Kam s online reklamou? No přece na Facebook
Kde na sociálních sítích plánují reklamní agentury utratit nejvíce peněz? Odpověď na tuto otázku má výzkum společnosti Strata. Na prvním místě se umístil Facebook, nejméně si z reklamního koláče ukrojí Google+.
Z výzkumu společnosti Strata vyplývá, že zadavatelé reklamy věří v silné obchodní období, které by mělo vyvrcholit v polovině roku. Objem peněz, který proudil do reklamy, byl v roce 2011 na vzestupu. A tento trend pokračuje i nadále. Potvrzuje to 81 % reklamních agentur.
Investování do reklamy se nejvíce projeví u Facebooku, kde plánuje inzerovat až 89 % oslovených předních reklamních agentur, na druhém místě se s 39 % umístil Twitter, o 3 % méně je to u YouTube, poměrně dobře si vede i profesionální sociální síť LinkedIn, kde plánuje inzerovat pětina oslovených agentur.
Výzkum nebyl zaměřen jen na digitální média, ale i na tradiční média. Stále největší podíl reklamních peněz proudí na televizní spoty. Skoro třetina agentur uvedla, že plánuje na začátku roku 2012 utratit v televizi více peněz než loni. U tisku je nárůst jen o 4 %.
Budou tradiční média pořád tak atraktivní? 38 % oslovených si myslí, že reklamní investice do tradičních médií budou vždy dominovat nad investováním do médií digitálních. Oproti loňskému průzkumu ale o polovinu narostl počet těch, kteří si myslí, že se poměr v inzerci v tradičních a digitálních médiích během několika let obrátí na stranu digitálních, obzvláště pak sociálních médií.
Zdroje: www.gotostrata.com, www.marketingland.com