Kanaďané dělají reklamu Kanadě
Komise pro turismus v Kanadě (CTC) si položila tradiční otázku - jak nalákat do země více turistů? Videospot ukazující krásu kanadské přírody, městské architektury a nevšedních zážitků byl jasnou volbou. Ale lidé v CTC jej chtěli pojmout trochu odlišně a kromě hlavních kanadských taháků ukázat i něco dalšího. Kdyby měli hledat všechny nejkrásnější výhledy z různých koutů země v různém ročním období, spot by stál hodně peněz a trval by dost dlouho. CTC se ale rozhodla zapojit ambasadory své země - samotné obyvatele - a udělala tak v crowdsourcingovém projektu 35 milionů režisérů.
Obyvatelé Kanady měli posílat videa o tom, co na místě, kde žijí, milují nejvíce. A přišla řada videí, kde je krásná krajina, propojení s přírodou (ať už se jedná o floru či faunu), adrenalinové zážitky a také třeba spousta jídla. Celkem se sešlo 65 hodin videozáznamů. CTC zaslané příspěvky sestříhala a vytvořial z nich unikátní propagační spot, který rozhodně není nudný a fádní. Kanadu a její krásy přeci nikdo nemůže znát lépe než sami Kanaďané. Tento způsob zapojení obyvatel pro propagaci země vypadá o něco lépe než švédský nápad svěřit obyvatelstvu účet na Twitteru.
Dalším počinem kanadského turismu je i speciální soutěž pro obyvatele nejlidnatějšího státu světa - Číny. V soutěži mohou účastníci vyhrát letenky do Kanady a několik výherců se dokonce dostane i do televizního pořadu. Zaměřit se na nějaký konkrétní trh je v rámci marketingu země jeden ze základních principů. Propagace ve všech zemích světa by totiž velmi rychle vyčerpala státní pokladnu určenou na přilákání turistů.
Zdroj: www.brandchannel.com