Kdy je pravý čas na spuštění kampaně na sociálních sítích?
„Kdy to spustit?“ zní ta odvěká otázka. U marketérů v sociálních médiích je ještě ožehavější kvůli tomu, že se u nich nejedná jen o dny, ale i o hodiny. Nejlepší časy pro spuštění kampaní v sociálních médiích se pokusila najít společnost Yesmail ve zprávě "Using Digital Market Intelligence to Drive Multi-Channel Success". V ní sledovala po tři měsíce kampaně dvaceti retailových značek spojených s americkým trhem a s primární cílovou skupinou v rozmezí věku 18-35 let. Závěry studie jsou mnohdy v rozporu s praxí. Podívejte se, kdy byste měli kampaně ve skutečnosti zveřejňovat.
Nejlepším dnem pro start marketingové kampaně na Facebooku je úterý. Tento den je nicméně až čtvrtý v pořadí dnů, kdy se tak nejčastěji děje.
Největší úroveň sociální interakce v rámci dne nastává mezi desátou hodinou večer a dvanáctou hodinou polední. Kampaně přitom nejčastěji startují mezi jedenáctou hodinou dopoledne a jednou hodinou odpoledne.
Objem kampaní na Facebooku vs. průměrná míra metriky engagment score kampaní (znázorněno zelenou barvou) dle dnů v týdnu
Twitter
Většina twitterových kampaní je nyní odesílaná v pátek. Z hlediska re-tweetů je to ovšem den nejhorší.
Zároveň byla také většina kampaní na Twitteru spuštěna mezi devátou hodinnou ráno a sedmou hodinou večer. Překvapivě je prý ale z hlediska sociální interakce lepší časové údobí mezi pátou a šestou hodinou ráno nebo mezi sedmou a osmou hodinou ranní.
Youtube
Youtube je firmami často opomíjený kanál. I ty, co ho využívají, tak ale často nedělají dostatečně obratně. Nejlepší čas pro spuštění kampaně je dle zprávy Yesmail v pondělí, kdy je míra interakce lidí nejvyšší. Tento den je ale k tomu firmami využíván nejméně.
Více než dvě třetiny kampaní (68 %) jsou spouštěny mezi jedenáctou hodinou dopoledne a sedmou hodinou večer. Optimem pro zapojení publika je ovšem začít dříve – mezi druhou a třetí hodinou ranní. Druhé nejlepší období nastává mezi šestou a sedmou hodinou ráno. Nikterak překvapivě marketéři rozjezdu kampaní o časných ranních hodinách využívají nejméně.
Zdroj: zpráva Yesmail, "Using Digital Market Intelligence to Drive Multi-Channel Success"