Ken od Barbie se po více než 50 letech mění. Bude mít 15 variant, včetně té s drdolem nebo bříškem

26. 6. 2017 | Petr Michl
Ken od Barbie vydržel se stejným vzhledem více než půl století. Nyní přichází v originální, sportovní i plnoštíhlé podobě, s širokou škálou barvy kůže i účesů. Nejvíce výsměchu si ale zatím odnesla varianta „hipster s drdolem".



Reklama často velice ráda přejímá společenské trendy, někdy ještě o něco dříve, než se stanou mainstreamem. Například fousaté hipstery ve flanelkách můžeme vídat v reklamách na banky už nějaký rok, ač největší masu jejich klientů rozhodně nepředstavují. Hračky, a především pak panenky, ale mnohdy patří k těm nejkonzervativnějším produktům vůbec. Partner panenky Barbie, Ken, si držel svůj vzhled umělohmotného hezouna více než 50 let. Společnost Mattel ovšem chystá výraznou změnu, nyní bude k dostání v několika variantách, včetně hipsterské s drdolem.

Ken Carson (ano, má celé jméno) nyní bude v dostání v 15 variantách. Ty jsou složeny z různých kombinací 3 typů postavy, 7 odstínů pleti, 8 barev vlasů a 9 různých účesů a několika barev očí. Je vlastně s podivem, že to Ken v době, která je už pěkných pár let o individualizaci a personalizaci, vydržel jen s jedním typem, co měl sedět všem.  Lisa McKnigt řídící v Mattelu portfolio produktů spojených s Barbie uvedla v tiskové zprávě oznamující novinku:

Změna Kena byla pro značku přirozenou evolucí, umožňuje dívkám, aby si ještě více přizpůsobily roli, kterou má podle nich hrát ve světě Barbie."




Ve světě sociálních médií byl
nicméně Ken přijat poněkud rozporuplně. A největší míru nevraživosti zažívá ten s drdůlkem, v angličtině přezdívaným „man bun". Škodolibí uživatelé se ptají, zdali je u něj v ceně také podložka na jógu, nebo otravné řeči o škodlivosti průmyslově zpracovaných potravin.

Původní Ken připomínal zbohatlíka, kterého zlatokopka Barbie tzv. klofla a bylo od té chvíle její jedinou starostí pouze být krásná a udržet si svou fyziologicky nemožnou velikost prsou k obvodu hrudníku (někteří lékaři podotýkají, že originální Barbie by se musela v lidském vydání pod takovou tíhou udusit). U moderního Kena s drdůlkem ji ale někteří i politují. Ten prý přichází s košilí, botami a klíči od auta Barbie, které bude řídit, dokud se nepostaví znovu na vlastní nohy.

Našly se ale i ženy, které ocenily, že tu existuje hračka, která vypadá jako jejich přítel nebo syn.

A v tom je právě síla různorodosti nového Kena. Dívky si mohou vybrat, jestli chtějí pro svou Barbie svalnatého blonďáka, černocha nebo chlápka s malým bříškem ve flanelové košili.

Ken v mnoha odstínech přichází po změně, kterou prodělala loni samotná Barbie. Její podoba s nepřirozeně hubenýma nohama a úzkým pasem ve srovnání s velkými ňadry vydržela také déle než půl století. Od loňska je ovšem dostupných také několik typů postav. Panenky jsou vysoké, drobné, s výraznými boky a většími prsy i ty s plošším hrudníkem. K dispozici je také rozdílná barva vlasů i kůže.




Přečtěte si o tom více v článku Panenka Barbie bude konečně připomínat skutečné ženy.

Nová Barbie přitom následovala úspěch inkluzivního přístupu k panenkám z roku 2015. Tehdy byla uvedena na trh panenka Lamilly se vzhledem holky odvedle. K startu její výroby byl využit crowdfunding a její tvůrci vybrali zakrátko přes půl milionu dolarů. O panence, k jejímuž vybavení patří i možnost nasadit sádru na ruku či přidat na břicho těhotenské strie, si přečtěte v článku Na světě je panenka vycházející z reality. Lamilly má dokonce i akné a celulitidu.

Štítky dokumentu: Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: