Kentico Site of the Year 2017: inspirujte se od oceněných webových stránek — část č. 2
Letos proběhl v pořadí už devátý ročník soutěže Kentico Site of the Year, v níž se v bezmála dvaceti různých kategoriích volí ty nejlepší weby běžící na české platformě Kentico. Výherce z projektů přihlášených z nejrůznějších koutů světa vybírá veřejnost i odborná porota. Již jste si mohli prohlédnout první část přehledu nejzajímavějších vítězů. Další várka inspirace pro vaše webové stránky přichází nyní. Ty nejpodstatnější aspekty jednotlivých stránek si můžete projít v přiložených prezentacích (doporučujeme fullscreen).
Wine Selectors
(využívejte uživatelské testování)
E-shop Wine Selectors je výhercem kategorie Best E-commerce site. Dodává ta nejlepší australská vína více jak 200 tisícům zákazníků. Jeho nový web slouží jako e-shop a zároveň jako platforma pro kiosky na prodej vína na australských letištích. Registrovaným zákazníkům na základě jejich nákupní historie připravuje personalizovaný obsah a nabídky.
Při návrhu nového webu byla speciální péče věnována uživatelskému testování, především pak co se optimalizace UX nákupního košíku týče. Pomocí testování se podařilo vytvořit nákupní košík tak, aby zákazník musel procházet jen minimální počet nutných kroků a zboží šlo objednat a zaplatit jen na několik málo kliknutí. V souvislosti s košíkem byla v systému nastavena také marketingová automatizace. Díky ní se e-shop zákazníkovi, který zboží do košíku vložil, ale neobjednal, po čase sám připomene e-mailem.
Royal Botanic Gardens Sydney
(propojte web a sociální sítě)
Stejně jako ona samotná, i design webu botanické zahrady v Sydney, která se stala vítězem kategorie Best Government and Municipal Site, musí být čistý a přehledný. Když máte v zahradě stovky nebo dokonce tisíce krásných rostlin, dělá se vizuál webu skoro sám.
A stejně tak by byla škoda jejich fotografie a videa nevyužít pro sociální sítě. Royal Botanic Gardens Sydney sází hlavně na Instagram a to natolik, že se obsah této sítě rozhodla sdílet přímo na své homepage. Vyplácí se to, na Instagramu má za prvních pár měsíců už přes 31 tisíc sledujících a jejich počet každým dnem roste.
VARO Energy
(promítněte do webu podstatu své značky)
„Kdo říká, že ropa není barevná? A že průmysl nemůže být o lidech?“ Přesně těmito claimy se na svém webu prezentuje společnost VARO Energy, mezinárodní dodavatel ropy a vítěz kategorie Best Industrial/Manufacture Site. Mohlo by to znít jako klišé a prázdné fráze. Pokud by to stejné VARO Energy ale netvrdilo i v další komunikaci a především pokud by se podle těchto zásad nechovalo. Inovativní a lidský přístup k průmyslu je to, co tuto společnost odlišuje od konkurence a přitahuje k ní nové zaměstnance. VARO Energy si to dobře uvědomuje a promítá to do veškeré své marketingové komunikace i do nového webu.
Ukázky webů ze soutěže Kentico Site of the Year si můžete prohlédnout také v prvním díle.