Křídla Spitfirů obsadila pražský Máj. Díky pro válečné veterány míří do nebe

7. 11. 2024 | Petr Michl
Jako poctu a dík v rámci oslav Dne válečných veteránů vyslala občanská iniciativa Civilisté děkují do nebe legendární stíhací letouny Supermarine Spitfire z boku obchodního domu Máj.

11. listopad je celosvětově věnován oslavám mezinárodního Dne válečných veteránů. Každoročně se tak chystají různé aktivity na podporu vnímání české armády, a to například i z řad civilistů. Letos se právě iniciativa Civilisté děkují a její přátelé rozhodli skrze virtuální vzkaz zavzpomínat a poděkovat válečným veteránům, kteří už bohužel nejsou mezi námi. Ve speciálním videu proto vyslali do nebe speciální letouny Spitfire, které sloužily v RAF a v letectvech dalších spojeneckých armád během druhé světové války. Jelikož je instalace Butterfly Effect na Máji Národní stálou poctou letcům RAF, stala se jasnou volbou pro doručení vzkazu.

„Vzkaz válečným veteránům, kteří už nejsou mezi námi, má pro mě i velmi dojemnou osobní rovinu. Můj zesnulý děda byl totiž armádní parašutista, takže vzkaz na křídlech Spitfirů míří i k němu. Sdílejte s námi video, kterým společně poděkujeme za odvážnou službu v nelehkých časech," vyzývá zakladatelka iniciativy Jarmila Štuková, válečná fotografka a dokumentaristka na sociálních sítích spolu s ostatními.

Video, kterým společně poděkujeme na křídlech stihaček

Potřeba poděkovat vznikla ve spolupráci s Vojenským fondem solidarity, Vojenským historickým ústavem, Ministerstvem obrany, Armádou České republiky a Máj Národní. Válečné veterány občané mohou také podpořit zakoupením digimáku na digimak.cz.

Na projektu se podílel i známý kreativec, textař a hudebník Oto Klempíř. „Pro mě je to otázka úcty a vděčnosti těm, kteří nasazovali ve válečných strojích životy za hodnoty, které dnes často bereme jako samozřejmé. Chci, aby si co nejvíce současníků uvědomilo, že statečnost a oběť veteránů má svůj vyšší smysl a je důležité na ni nezapomínat,“ doplnil k projektu.

Iniciativa Civilisté děkují má za cíl budovat důvěru mezi civilním obyvatelstvem a ozbrojenými silami České republiky. Loni tak vznikl ucelený projekt na webu, sociálních sítích i ve speciálním spotu, který přibližuje svět armády a civilistů. 

 

Štítky dokumentu: Marketing v neziskovém sektoru

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: